پی‌اس‌جی باید برای حفظ امباپه و نیمار تلاش کند

امباپه تا تابستان ۲۰۲۲ با پاریس سن ژرمن قرار داد دارد

کیلیان امباپه و نیمار، بازیکنان تیم فوتبال پاریس سن ژرمن - FRANCK FIFE / AFP

پسر پاریسی‌ها در این روزها درخشان‌تر از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند. بدون شک او ادامه دهنده راه رونالدو ومسی خواهد بود.

کیلیان امباپه ۲۲ ساله در بازی مقابل بایرن مونیخ در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر نشان داد که چه بازیکن توانمندی است و می‌تواند به تنهایی نتیجه یک بازی را تغییر دهد. او همان‌طور که بارسا را در مرحله قبلی به دردسر انداخت، حالا بایرن را دچار مشکل کرده است و با دو گلی که در بازی رفت مقابل این تیم در ورزشگاه آلیانس مونیخ به ثمر رساند وموجب پیروزی ۳ بر ۲ تیمش در دقایق پایانی بازی شد، کار صعود را برای پی اس جی به مرحله نیمه نهایی آسان‌تر کرده است.

با توجه به این درخشش‌ها به نظر می‌رسد او لحظه به لحظه به درهای خروجی این تیم نزدیک‌تر می‌شود و به دنبال رسیدن به اهدافی بزرگ‌تر است چراکه در پی اس جی نمی‌تواند به آنها دست پیدا کند. اهدافی که رونالدو و مسی سالیان طولانی آن‌را دنبال کردند و با موفقیت توانستند به آنها برسند. بدون شک ماندن در تیم پاریسی نمی‌تواند این شرایط را برای امباپه به‌وجود آورد.

تیم فوتبال رئال مادرید مدت زیادی است دنبال به خدمت گرفتن این بازیکن ارزشمند است و با توجه به کارنامه فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید در جذب بازیکنان صاحب نام دنیا، احتمال پیوستن این ستاره فرانسوی به جمع کهکشانی‌ها بسیار بالا است.

امباپه تا تابستان ۲۰۲۲ با پاریس سن ژرمن قرار داد دارد. این باشگاه به تازگی پیشنهاد جدیدی به او برای تمدید قرارداد ارائه کرده است، اما به نظر می‌رسد یکی از شرط‌های او برای ماندن در این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است. او به تازگی اعلام کرده که در حال حاضر تمایل به تمدید ندارد و ترجیح می‌دهد تا مقداری صبر کند، این موضوع نیز خشم سران باشگاه را به همراه داشته و این رفتار او برای آنها خسته‌کننده شده است.

تیم فوتبال پی اس جی می‌داند که این فرصت مناسبی است تا در صورت اجبار در تابستان او را با قیمتی مناسب به فروش برساند چرا که در غیر این صورت او در تابستان سال بعد می‌تواند به صورت آزاد به باشگاه دیگری منتقل شود و این می‌تواند باشگاه پاریسی را با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه کند. به همین دلیل کار برای پی اس جی در این روزها بسیار سخت پیش می‌رود، چراکه آنها نه تنها باید برای نگه داشتن امباپه تلاش کنند، بلکه باید نگران جدا شدن دیگر ستاره این تیم یعنی نیمار نیز باشند.

هفته‌های پیش صحبت‌هایی مبنی بر تمدید قرار دارد وی تا سال ۲۰۲۶ با پی اس جی شنیده می‌شد و همه چیز خوب پیش می‌رفت، اما حال به نظر می‌رسد او نیز مانند امباپه تمایلی به ماندن در این تیم ندارد و مذاکرات برای تمدید قرارداد را متوقف کرده است، به نظر می‌رسد دلیل اصلی این کار از سمت نیمار، ناامید شدن از بازی در کنار مسی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدتی قبل به نظر می‌رسید که پی اس جی شرایط را برای حضور مسی در این تیم فراهم کرده است، اما حالا با حضور لاپورتا در تیم بارسلونا به نظر می‌رسد مسی در بارسا ماندنی خواهد شد و آمدنش به پاریس منتفی است. از همین رو، به‌نظر می‌رسد نیمار نیز قصد بازگشت به بارسلونا را دارد و دوست دارد تا در کنار مسی به فوتبال خود ادامه دهد. اما شرایط مالی بارسا برای جذب این ستاره برزیلی چندان مساعد نیست و آنها جذب اریک هالند و شاید سرخیو آگوئرو را در تابستان پیش رو در دستور کار دارند.

بارسایی‌ها معتقدند که نیمار باید یک فصل دیگر مانند امباپه در پی‌اس‌جی بماند تا بتواند با قرار‌دادی آزاد به جمع کاتالان‌ها اضافه شود.

با توجه به این موضوعات تیم پاریس سن ژرمن مطمئناً در روزها و ماه‌های پیش رو دچار چالش‌های بزرگی خواهد شد و شاید این موارد باعث شود تا آنها دچار افت ناگهانی شوند و نتوانند در در بازی‌های مهم نتایج لازم را کسب کنند.

لئوناردو، مدیر اجرایی باشگاه پاریس سن ژرمن به تازگی عنوان کرده که هیچ نگرانی در مورد این دو بازیکن وجود ندارد و هردو آنها قراردادی جدید با تیم امضا خواهند کرد. اما در مورد امباپه کاملاً مشخص است که او به حاشیه‌ها توجهی نمی‌کند و فقط به دنبال درخشش و نشان دادن فوتبالی زیبا و فراتر از تصور دیگران است. 

بیشتر از ورزش