بارسا در یک قدمی صدر جدول

بازی روز شنبه هفته آینده بارسا مقابل رئال مادرید، برای ماندن در کورس قهرمانی بسیار مهم خواهد بود

لیونل مسی ستاره تیم فوتبال بارسلونا - Pau BARRENA / AFP

در حالی که چند هفته پیش همه از وضعیت بحرانی در تیم فوتبال بارسلونا صحبت می‌کردند و نتایج ضعیف این تیم باعث شده بود تا سران باشگاه به فکر تغییر سرمربی خود باشند، پس از انتصاب لاپورتا به عنوان رئیس جدید باشگاه، شرایط در این تیم به کلی تغییر کرد و با درخشش لیونل مسی، ستاره خود، بارسلونا جانی دوباره‌ یافته است و با بردهای اخیر این تیم، حالا می‌توان گفت که آن‌ها دوباره مدعی کسب عنوان قهرمانی در مسابقات لالیگا در اسپانیا هستند.

تیم فوتبال بارسلونا در جریان رقابت‌های هفته بیست‌و‌نهم لالیگا در ورزشگاه خانگی خود، نیوکمپ، مقابل تیم فوتبال رئال وایادولید قرار گرفت و در یک بازی بسیار سخت موفق شد با گلی که دمبله در دقیقه ۹۰ بازی به ثمر رساند، یک بر صفر به پیروزی برسد و به یک امتیازی صدر جدول و یک قدمی اتلتیکومادرید برسد.

تیم فوتبال اتلتیکومادرید در آخرین دیدار خود مقابل سِوِیا، بازی را واگذار کرد و این موقعیت عالی را برای بارسا و رئال مادرید فراهم کرد تا رقابت‌های هفته‌های پایانی را با هیجان بیشتری دنبال کنند. بارسا در این بازی از ابتدا صاحب توپ و میدان بود اما نتوانست موقعیت چندانی روی دروازه حریف ایجاد کند. در پی اخراج یکی از بازیکنان تیم میهمان، فشار بارسا در نیمه دوم بیشتر شد تا این که در نهایت عثمان دمبله موفق شد در دقایق پایانی بازی، گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این برد برای تیم بارسا پیش از مسابقه ال کلاسیکو، بسیارمهم بود. آن‌ها با این پیروزی توانستند جمع امتیازات خود را به ۶۵ برسانند و بالاتر از رئال در رده دوم جدول قرار بگیرند.

بازی روز شنبه هفته آینده بارسا مقابل رئال مادرید، برای ماندن در کورس قهرمانی بسیار مهم خواهد بود و مطمئنا هر دو تیم برای گرفتن حداقل امتیاز در این مسابقه رقابت خواهند کرد؛ چون در صورت شکست، فرصت قهرمانی از دست خواهد رفت.

حضور لاپورتا بر مسند ریاست باشگاه، روحیه دوچندانی برای بازیکنان به ارمغان آورده است. شایعات حضور اریک هالند در فصل بعد و حتی سرخیو آگوئرو در نوک حمله این تیم نشان‌دهنده این است که مسی در این تیم ماندنی خواهد شد. به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه درصددند قراردادی مادام‌العمر به مسی پیشنهاد کنند که برای هردوی آن‌ها، سود زیادی خواهد داشت. مسی برای ماندن در بارسا شروطی را مشخص کرده بود که یکی از آن‌ها، حضور دو بازیکن طراز اول در تیم برای فصل بعد است.

رونالد کومان، سرمربی تیم فوتبال بارسا، با وجودی که تیم او نمایش چشمگیری در بازی ارائه نداد اما از تلاش شاگردانش تقدیر کرد و  گفت که هدف اصلی آن‌ها، پیروزی در این بازی بوده و خوشحال است که به این مهم دست یافته‌ و توانسته‌اند فاصله خود با صدر جدول را کمتر کنند. او معتقد است از این به بعد تمامی مسابقات برای آن‌ها سخت خواهد بود و ال کلاسیکو برای آن‌ها، حکم فینال را خواهد داشت.

از نکات جالب در این مسابقه، استفاده کومان از مسی و دی یونگ بود. گفته می‌شد این دو بازیکن پیش از این مسابقه، چهار کارته هستند و در صورت دریافت کارت زرد در این مسابقه، بازی حساس مقابل رئال را از دست می‌دهند. با این وجود، کومان این خطر را پذیرفت و هر دو بازیکن در مسابقه حضور داشتند.

رقابت حساس روز شنبه، به میزبانی رئال مادرید برگزار خواهد شد.

بیشتر از ورزش