پس از مرگ شاهزاده فیلیپ، چه کسی دوک ادینبورو می‌شود؟

شاهزاده چارلز این عنوان سلطنتی را به برادرش شاهزاده ادوارد واگذار می‌کند

خانواده سلطنتی بریتانیا - Dominic Lipinski / AFP

شاهزاده چارلز پس از مرگ پدر ۹۹ ساله‌اش شاهزاده فیلیپ، عنوان وی یعنی دوک ادینبورو را به ارث برده است، اما در نهایت آن را به برادرش شاهزاده ادوارد واگذار خواهد کرد.

روز جمعه خاندان سلطنتی بریتانیا با صدور بیانیه‌ای از مرگ شریک بیش از ۷۰ سال زندگی ملکه الیزابت خبر داد. در این بیانیه آمده است: «علیاحضرت ملکه در نهایت غم و اندوه درگذشت همسر دلبندش والا‌حضرت شاهزاده فیلیپ دوک ادینبورگ را اعلام می‌دارد. والاحضرت صبح امروز در نهایت آرامش در کاخ ویندزور درگذشت. خبرهای بیش‌تر به موقع منتشر خواهد شد. خاندان سلطنتی در سوگ این فقدان با مردم سراسر جهان همراه است.»

جرج ششم در سال ۱۹۷۴ طبق واگذارنامه‌ای عنوان دوک ادینبورو را به شاهزاده فیلیپ اعطا کرد. اکنون این عنوان به شاهزاده ولز می‌رسد.

اما به گزارش ایونینگ استاندارد، وقتی شاهزاده چارلز بر تخت پادشاهی جلوس کند، این عنوان "با تاجداری تلفیق می‌شود" و از نو قابل اعطا خواهد بود و پس از مرگ ملکه، به شاهزاده ادوارد ارل وسکس کوچک‌ترین پسر ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ می‌رسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش این درگاه خبری، ملکه ، فیلیپ و چارلز در سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفتند این عنوان به  شاهزاده ادوارد تعلق گیرد؛ یعنی در همان سالی که ارل وسکس با سوفی ریس- جونز ازدواج کرد و به مناسبت دست به کار شدن وی در طرح جایزه جوانان موسوم به جایزه دوک ادینبورو که خود وی یکی از متولیان آن است.

این زوج پس از ازدواج‌شان القاب ارل و کنتس وسکس را دریافت کردند و کاخ باکینگهام همان موقع اعلام کرد در نهایت شاهزاده ادوارد پس از درگذشت والدینش صاحب عنوان دوک ادینبورگ نیز خواهد شد.

به گزارش دیلی‌میل عنوان دوشس ادینبورو نیز که اکنون در اختیار ملکه است، پس از درگذشت وی و بر تخت نشستن چارلز به کنتس وسکس تعلق خواهد گرفت.

شاهزاده چارلز هفتمین دارنده عنوان دوک ادینبورو است و شاهزاده ادوارد در جایگاه هشتم قرار خواهد گرفت.

عنوان دوک ادینبورو نخستین بار در سال ۱۷۲۶ وارد نسب‌نامه اشراف بریتانیا شد و به شاهزاده فردریک تعلق گرفت که بعد صاحب عنوان شاهزاده ولز شد.

شاهزاده فیلیپ قبل از ازدواج با ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۷۴ این عنوان را از شاه جرج ششم دریافت کرد و لقب سابق خود یعنی شاهزاده یونان و دانمارک را نیز از دست داد.

ملکه الیزابت نیز سپس عنوان شاهزادگی را به همسرش اعطا کرد و در سال ۱۹۵۷ اعلام کرد که شاهزاده فیلیپ از آن پس "والاحضرت شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورو" لقب خواهد داشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی