لیورپول مقابل رئال حرفی برای گفتن نداشت

لیورپول برای صعود به مرحله بعد، باید در بازی برگشت دو بر صفر پیروز شود

ابراز شادمانی وینیسیوس جونیور، مهاجم برزیلی رئال مادرید پس از به ثمر رساندن گل به تیم لیورپول - GABRIEL BOUYS / AFP

پس از قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری و مشخص شدن تقابل دو تیم قدرتمند و پر افتخار لیورپول و رئال مادرید با یکدیگر، همگان در انتظار شروع این رقابت حساس بودند.

تیم لیورپول که با هدایت یورگن کلوپ در سال جاری نتایج خوبی را در لیگ جزیره کسب نکرده است، مقابل رئالی قرار گرفت که در این روزها خود را آماده‌تر از هر زمان دیگری می‌بیند و در لالیگای اسپانیا خود را مدعی کسب عنوان قهرمانی نیز می‌داند.

تیم لیورپول از چند هفته پیش خود را برای این مسابقه حساس آماده کرده بود و تصمیم داشت تا انتقام مسابقه فینالی را بگیرد که آن را با نتیجه ۳ بر ۱ واگذار کرده بود. لیورپول می‌خواست به همراه محمد صلاح آن خاطره تلخ را جبران بکند.

تیم رئال در این رقابت حساس که به میزبانی آنها و در ورزشگاه آلفردو دی استفانو برگزار می‌شد، چند مهره کلیدی و ارزشمند خود مانند راموس، کارواخال و ادن هازارد را در اختیار نداشت.

در آن سمت نیز تیم لیورپول کاپیتان خود، یعنی جردن هندرسون، را در ترکیب نمی‌دید.

برخلاف تمامی تصورها بازی درنیمه نخست و در ابتدا بسیار متعادل پیش می‌رفت و هرچقدر از زمان بازی سپری می‌شد، این تیم فوتبال رئال بود که بر بازی مسلط می‌شد و مشخص بود که زیدان روی همکاری مندی و وینیسیوس در این رقابت حساب ویژه‌ای باز کرده است.

تمامی حملات رئال از سمت چپ این تیم طرح ریزی می‌شد و بدین ترتیب، آرنولد مدافع کناری لیورپول کمتر می‌توانست از سمت راست نفوذ کند و برای مهاجمان لیورپول فرصت گلزنی ایجاد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وینیسیوس مهاجم برزیلی تیم رئال یادآور بازی‌های روبینیو در این تیم است که نتوانست به مهاجم طراز اولی در مدت زمان حضورش در رئال تبدیل شود.

تیم فوتبال لیورپول و به‌خصوص مهاجمان این تیم در نیمه نخست حتی نتوانستند یک شوت به سمت دروازه تیم میزبان روانه کنند و بازی ضعیفی را از خود به نمایش گذاشتند.

پاس‌های اشتباه و بازی ضعیف بازیکنان این تیم باعث شد تا نفوذهای وینیسیوس نتیجه دهد. او موفق شد در دقیقه ۲۷ روی پاس دیدنی تونی کروس دروازه لیورپول و آلیسون بکر هموطن خود را باز کند.

اشتباهات لیورپولی ها ادامه داشت و در دقیقه ۳۶ این مارکو آسنسیو بود که گل زد. روی پاس کروس و اشتباه آرنولد در خط دفاع توپ به صورت تصادفی مقابل این مهاجم قرار گرفت و او به راحتی گل دوم رئال را به ثمر رساند.

به نظر می‌رسید اشتباهات لیورپولی‌ها مقابل رئال تمامی ندارد و تاریخ برای آنها دوباره تکرار شده است.

لیورپول در نیمه دوم با صحبت‌های مربی خود کار را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی صلاح موفق شد در دقیقه ۵۱ دروازه مادریدی‌ها را باز کند.

این گل باعث شد تا هیجان به بازی برگردد و هواداران لیورپول امیدوار شوند تا تیمشان گل تساوی را به ثمر برساند.

اما بازی ضعیف لیورپول درنیمه دوم نیز ادامه داشت و رئال موفق شد بازهم توسط وینیسیوس که شب درخشانی را پشت سر گذاشته بود و ستاره این بازی بود  گل سوم را به ثمر برساند.

بازی در انتها با همین نتیجه به پایان رسید و رئال موفق شد در بازی رفت نتیجه نسبتاً قابل قبولی را کسب کند و شاید بتوان گفت که نصف راه را پیموده است.

یورگن کلوپ پس از شکست مقابل رئال همچنان معتقد است کار هنوز تمام نشده است و تیمش شانس زیادی در بازی برگشت برای جبران خواهد داشت.

کلوپ همچنین از عملکرد فوق‌العاده تونی کروس بازیکن رئال تمجید کرد و گفت عملکرد او در میانه میدان عملاً کار را برای آنها دشوار کرد.

زیدان  نیز از بازی قدرتمندانه تیمش مقابل لیورپول تقدیر کرد و گفت که آنها لیاقت این پیروزی را داشتند، ولی هنوز همه چیز تمام نشده است و بازی دیگری نیز وجود دارد. او افزود که این پیروزی ارزشمند پیش از بازی مقابل بارسلونا در هفته آینده برای آنها روحیه‌بخش بوده است.

بازی برگشت بین تیم‌های لیورپول و رئال مادرید روز چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه آنفیلد و به میزبانی لیورپول برگزار خواهد شد و تیم میزبان تنها با برتری دو بر صفر می‌تواند راهی دیدار نیمه نهایی در این رقابت‌ها شود.

بیشتر از ورزش