خیز بلند سیتی برای قهرمانی

آگوئرو که آخرین بازی‌های خود برای سیتی را انجام می‌دهد، در این مسابقه، نمایش چندان خوبی از خود ارائه نداد

سرخیو آگوئر مهاجم تیم فوتبال منچسترسیتی - Rui Vieira / POOL / AFP

پپ گواردیولا، سرمربی تیم فوتبال سیتی، در شروع فصل گمان نمی‌کرد که تیمش بتواند پیش از پایان مسابقات لیگ برتر انگلستان، چنین عملکرد و کارنامه‌ای از خود بر جای گذارد و در ۱۷ مسابقه، دروازه خود را بسته نگه دارد یا به اصطلاح «کلین شیت» کند. ۱۷ امتیاز اختلافی که چند هفته مانده به پایان مسابقات، می‌تواند آن‌ها را با اقتدار به عنوان قهرمان این دوره از رقابت‌ها معرفی کند.

در ابتدای فصل، آن‌ها در میانه جدول قرار داشتند اما با راهکارهای پپ، نه تنها در لیگ برتر انگلستان که در لیگ قهرمانان اروپا نیز قهرمانی را در چنگ خود می‌بینند.

پس از دو هفته تعطیلی به دلیل برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، رقابت‌های لیگ جزیره از سر گرفته شد و تیم فوتبال منچسترسیتی در آغاز هفته سی‌ام مسابقات، در حالی که در خارج از خانه در ورزشگاه کینگ پاورمقابل لسترسیتی، تیم سوم جدول قرار گرفته بود، موفق شد با یک بازی هوشمندانه سه امتیاز را از آن خود کند و تیم لستر را در خانه خود، دو بر صفر شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیتی از همان دقایق ابتدایی بازی نشان داد که تیم برتر میدان است و فرناندینیو خیلی زود برای این تیم گل زد؛ هرچند این گل، پس از بازبینی دوباره تصاویر، مردود اعلام شد. اما سیتیزن‌ها به حملات خود ادامه دادند و در نیمه اول موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست دادند.آگوئرو که آخرین بازی‌های خود برای سیتی را انجام می‌دهد، در این مسابقه، نمایش چندان خوبی از خود ارائه نداد. او به طور رسمی اعلام کرده است که در پایان فصل از جمع سیتیزن‌ها جدا خواهد شد.در این مسابقه، تیم فوتبال لستر هم آن تیم همیشگی نبود و شاگردان برندان راجرز نتوانستند نمایش خوب خود مقابل یونایتد را در این بازی تکرار کنند و موقعیت چندان خطرناکی را روی دروازه سیتی خلق نکردند.

در نیمه دوم هم مانند نیمه نخست، عطش سیتی برای پیروزی بسیار بیشتر از تیم میزبان بود و در نهایت، مندی موفق شد تا در دقیقه ۵۸ گل اول را بزند. پس از گل اول، سیتی باز هم مالکیت توپ و زمین را در اختیار داشت و ژسوس در دقیقه ۷۴ گل دوم را به ثمر رساند. این تیم در انتها موفق شد رقابت بسیار مهمش را با پیروزی دو بر صفر به پایان برساند.این پیروزی، سیتی را یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک کرد؛ هرچند باید پذیرفت که سیتی بی‌شک امسال قهرمانی خواهد شد و شاید تنها یک معجزه بتواند یونایتد بی‌ثبات را به قهرمانی برساند.

پپ در این مسابقه سعی کرد تا به تعدادی از بازیکنان ذخیره خود نیز فرصت بازی بدهد و بازیکنان اصلی شانس استراحت بیشتری داشته باشند؛ چرا که تیم فوتبال سیتی، در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و در مرحله یک‌چهارم نهایی، ‌باید روز سه‌شنبه مقابل تیم فوتبال دورتموند دیداری حساس را برگزار کند.

گواردیولا معتقد است که آن‌ها سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند و قهرمانی برای او بسیار لذت‌بخش است چرا که لیگ برتر انگلستان، بهترین رقابت‌ها برای پیروزی و کسب عنوان قهرمانی است.تیم فوتبال سیتی با این پیروزی، ۷۴ امتیازی شد و جایگاه خود در صدر جدول را مستحکم‌تر کرد. آن‌ها برای قهرمانی در این فصل، فقط به سه پیروزی دیگر احتیاج دارند.

بیشتر از ورزش