چگونه از خود حفاظت کنیم؟ توصیه‌های مامور مخفی به دخترش

«همیشه بدان کجا هستی و به محیط پیرامونت مسلط باش»

یکی از توصیه‌های مامور آمریکایی به دخترش این است که: «هرگز پشت خود را به در نکن» - Pixabay

یک زن، توصیه‌هایی ایمنی برای زنان را که طی سال‌ها از پدرش، مامور سرویس مخفی ایالات‌متحده فراگرفته، در تیک‌تاک به اشتراک گذاشته است. توصیه‌هایی که به گفته وی موجب نجات جانش شده‌اند.

لورن بل، مالک یک فروشگاه لباس در ایالت پنسیلوانیا، ویدیویی فراگیر شده درباره تعقیب و دنبال شدن یک زن را در تیک تاک دید. به همین دلیل او هم ویدیویی از توصیه‌های پدرش درست کرد که علاوه بر نکات ایمنی دیگر، به نکاتی درباره وقتی بود که تحت تعقیب قرار می‌گیرید اشاره می‌کرد و آن را با دیگران به اشتراک گذاشت.

در این ویدیوی فراگیر، او گفت پدرش به او یاد داده تا «به هر چیز و هر کس شک کند». این موضوع باعث شده است او همواره نسبت به پیرامون خود هشیار باشد و همین هشیاری سبب شد بفهمد مردی در فروشگاه او را تعقیب می‌کند؛ چون او را در سه زمان مختلف در همین فروشگاه دیده بود.

او گفت: «روی خود را برگرداندم و به چشمانش زل زدم». وی سپس متوجه می‌شود که بر بدن آن مرد، خالکوبی یک عقابی نقش بسته است.

او ادامه داد: «به چشمان او زل زدم و به یاد نکته‌ای افتادم که پدرم یادم داده بود؛ آدم می‌تواند لباسش را عوض کند و مدل موهایش را تغییر دهد، ولی علامت‌های طبیعی و خالکوبی‌ها دائمی هستند.»

او گفت: اول می‌خواستم برای خود زمان بخرم ولی وقتی به محوطه پارکینگ فروشگاه وارد شدم دوباره سر و کله آن مرد پیدا شد و با من شروع به صحبت کرد.

او در این ویدیو گفت: «او گفت سلام! من فرصتی خوب برای تو دارم که می‌توانی از این طریق خیلی پول به چنگ بیاوری. چرا به ماشین من نمی‌آیی تا تبلیغی از این کار را که آنجا دارم به تو بدهم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چیزی که بیشتر باعث نگرانی او شد این بود که افراد زیادی در پارکینگ حضور نداشتند. او یادآور می‌شود رفتن به سمت خودروی خودش نیز ممکن بوده به تعقیب‌کننده اجازه دهد با استفاده از پلاک ماشین آدرس او را پیدا کند.

به جای آن، او تصمیم گرفته است که «جیغ بکشد و سروصدا کند» تا توجه سایر افراد جلب شود. در همین حین هم خودروی جدیدی را دیده که در حال پارک کردن است و به همین دلیل به سمت راننده آن رفته است تا درخواست کمک کند. همین کار باعث ترس فرد تعقیب کننده شد و او «مانند یک دیوانه به سرعت از منطقه گریخت.»

او گفت: «این داستان فقط به شما نشان می‌دهد که این گونه حوادث می‌تواند هر جایی و در هر زمانی از روز اتفاق بیفتد. حادثه یادشده روز یکشنبه در ساعت ۴:۴۵ عصر و بسیار نزدیک به خانه‌ام اتفاق افتاد و شکر خدا که هشیار بودم.»

او همچنین ویدیویی از نقل‌قول‌های پدرش منتشر کرد که بخشی از رویه‌ای محبوب در تیک‌تاک است که افراد، نقل‌قول‌های عزیزان خود را به اشتراک می‌گذارند و آن‌ها را مانند جملاتی الهام‌بخش با پس‌زمینه‌هایی چشم‌نواز منتشر می‌کنند.

در یکی از این نقل‌قول‌ها، توصیه پدرش این است که: «هرگز پشت خود را به در نکن.»

پدرش همچنین می‌گوید که اسپری فلفل «باید همیشه در دستت باشد نه در کیفت، چرا که اگر هنگام نیاز نتوانی به سرعت از آن استفاده کنی، کاملا بی‌فایده خواهد بود.»

او همچنین به دخترش گفته است که فقط «نوشیدنی‌هایی را سفارش بده که در قوطی سربسته می‌آیند» چون «آن‌ها را سخت‌تر می‌توان با دارو و مواد آلوده کرد.»

نقل قول دیگری می‌گوید: «در میامی هیچ‌کس رفیق تو نیست. هیچ چیز خوبی بعد از ۱۱ شب اتفاق نمی‌افتد و هرگز قبل از ساعت ۸ صبح برای دویدن بیرون نرو.»

در ویدیویی دیگر خانم بل می‌گوید اگر شک دارید که خودرویی در حال تعقیب شما است، چهار بار به سمت راست بپیچید. او گفت: «وقتی چهار بار به سمت راست دور بزنید در واقع یک دور کامل زده‌اید، بنابراین اگر کسی واقعا در حال رفتن به مقصد خود باشد و شما را تعقیب نکند، این دور را نخواهد زد.» و توضیح داد این گونه راحت‌تر می‌توان به پلیس گفت که فردی واقعا در حال تعقیب شما است.

او ادامه داد: «وقتی بزرگ ‌شدم پدرم همواره این را در مغز من فرو می‌کرد که همیشه بدان کجا هستی و به محیط پیرامونت مسلط باش!»

© The Independent

بیشتر از زندگی