آمریکا از آمادگی برای بازبینی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی خبر داد

قرار است جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه در گفتگوی غیرمستقیم با آمریکا در چارچوب گفتگو با گروه موسوم به ۱+۴ شرکت کند

وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرده است که قرار نیست آقای مالی با هیئت ایرانی دیدار کند-CARLOS BARRIA / POOL / AFP

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور آماده است که تحریم‌های کلیدی علیه جمهوری اسلامی را مرور و بازبینی کند.

قرار است جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه در گفتگوی غیرمستقیم با آمریکا در چارچوب گفتگو با گروه موسوم به ۱+۴ شرکت کند. این نشست تلاشی است برای احیای توافق اتمی با جمهوری اسلامی که در ایران به برجام معروف است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که راب مالی، نماینده ویژه جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در امور ایران، به وین سفر می‌کند تا ریاست هیئت آمریکایی را برعهده گیرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال تأکید کرد که قرار نیست آقای مالی با هیئت ایرانی دیدار کند.

گفته شده است هدف نشست روز سه‌شنبه، یافتن راهی برای خروج از بن‌بستی است که بر سر راه پیوستن مجدد آمریکا به برجام در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن پدید آمده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا اصرار می‌کند که جمهوری اسلامی باید ابتدا تعهدات هسته‌ای خود در چارچوب برجام را از سربگیرد تا پس از آن، تحریم‌های وضع شده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ برداشته شود.

جمهوری اسلامی در مقابل می‌گوید که ابتدا باید تمام تحریم‌های وضع شده لغو شود، و سپس ایران بار دیگر عمل به تعهدات برجامی خود را از سر بگیرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت:« تردیدی نیست که ما به نقطه‌ای می‌رسیم که فوریت و ضرورت دارد.»

او گفت که آمریکا حاضر است تنها امکان برداشتن تحریم‌‌هایی را بررسی کند که به پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی مرتبط هستند.

پرایس گفت: «ما برای قرار دادن ایران در موقعیتی بهتر، مطمئنا ما امتیازات یک جانبه‌ای به این این کشور نمی‌دهیم.»

او با اشاره به متن توافق اتمی گفت:« فرمول اصلی همان است كه امروزه نیز ادامه دارد: لغو محدود تحریم‌های هسته‌ای در ازای محدودیت‌های دائمی و قابل تأیید در برنامه هسته ای ایران.»