مرگ ده‌ها مسافر در سانحه کشتی مسافری در بنگلادش

شناور باری پس از برخورد با کشتی مسافری محل حادثه را ترک کرده است

کشتی مزبور حدود ۵۰ مسافر داشت و راهی مونشیگانج بود- Munir Uz zaman / AFP

پس از برخورد یک کشتی مسافری با یک کشتی باری، دست‌کم ۲۷ جسد از رودخانه خارج از شهر داکا، پایتخت بنگلادش، بیرون کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مستعین بالله، مدیر ناحیه، گفت که آن کشتی مدت کوتاهی پس از عزیمت از منطقه نارایانگانج، به فاصله تقریباً ۲۰ کیلومتری از داکا، غرق شد. به گفته پلیس، شناور باری پس از برخورد با کشتی مسافری محل حادثه را ترک کرده است.

شمیم بیپاری، معاون کمیساریای نارایانگانج، به روزنامه «داکا تریبون» گفت که امدادگران روز یک‌شنبه پنج جسد و روز دوشنبه ۲۲ جسد دیگر را پیدا کردند. تعداد زیادی هنوز پیدا نشده‌اند.

یک کمیته هفت نفره برای بررسی این حادثه تشکیل شده است. از این کمیته خواسته شده است که تا پنج روز آینده یافته‌های خود را ارائه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کشتی مزبور حدود ۵۰ مسافر داشت و راهی مونشیگانج، ناحیه‌ای در مجاورت آن منطقه، بود. کشتی پر از مسافرانی بود که پس از اعلام محدودیت‌های سراسری از سوی دولت بنگلادش برای مقابله با بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹، از شهر خارج می‌شدند.

بنگلادش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت از روز دوشنبه به مدت هفت روز در کشور قرنطینه سراسری برقرار کند. بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، این کشور تاکنون ۶۳۷ هزار و ۳۶۴ مبتلا و ۹ هزار و ۲۶۶ مرگ ناشی از ویروس کووید داشته است.

به گزارش خبرگزاری «پرس تراست او ایندیا»، روز یک‌شنبه هزاران نفر از ترس حبس شدن در طول دوران قرنطینه، شهر داکا را ترک کردند.

به دستور دولت، تمام وسایل نقلیه عمومی در طول این دوران متوقف می‌شوند و تنها خدمات اضطراری فعال هستند.

تصمیم دولت در اعمال محدودیت‌های سراسری با اعتراض مواجه شد و صاحبان فروشگاه‌ها خواستار لغو دستور بستن مراکز خرید شدند. مردم نیز خواستار رفع محدودیت‌های وسایل نقلیه عمومی شدند.

این دومین دور اعمال محدودیت‌های سراسری از زمان آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در بنگلادش است. این کشور سال گذشته دو ماه تعطیل بود.

© The Independent

بیشتر از جهان