نحوه برخورد پلیس رومانی خشم عمومی را برانگیخته است

دختر ۱۵ ساله اندکی قبل از اینکه پلیس از او خواست که تماس را قطع کند، گفت «لطفا با من روی خط بمانید، من واقعا می‌ترسم»

Daniel MIHAILESCU / AFP

تماس ضبط شده نشان می‌دهد که نوجوان ربوده‌شده رومانیایی، پیش از به قتل رسیدن، به پلیس التماس کرده است که تماس را قطع نکند.

الکساندرا ماکیسانوی ۱۵ ساله روز ۲۴ ژوئیه در حالی که از طریق رایگان‌سواری (هیچهایک) داشت به خانه خود بازمی‌گشت، ناپدید شد و پس از سه بار تماس گرفتن با پلیس، به قتل رسید. پس از آن، ۱۹ ساعت طول کشید تا مأموران پلیس خانه رباینده او را در کاراکال، در ۱۴۵ کیلومتری شرق بخارست در جنوب رومانی پیدا کنند.

الکساندرو کومپاناسو، دایی قربانی، روز سه‌شنبه متن تماس‌های او را در فیسبوک منتشر کرد و گفت که این اطلاعات را از واحد ارتباطات ویژه  (STS) که مسئول مدیریت تماس‌های اضطراری است، دریافت کرده است.

ایندپندنت نتوانسته است که به‌طور مستقل صحت متن تماس‌ها را تأیید کند.

ماکیسانو در آخرین تماس خود، اندکی قبل از آن‌که پلیس از او می‌خواهد که تلفن را قطع کند، گریه‌کنان التماس می‌کند «لطفا با من روی خط بمانید، من واقعا می‌ترسم». 

او، در تماس‌های قبلی، همچنین به پلیس گفته است که به او تجاوز شده و التماس کرده است، «لطفا زود بیایید، من می‌ترسم. فکر می‌کنم او به زودی برمی‌گردد».

او هچنین جزئیات محل نگهداری خود را به پلیس می‌دهد، اما پلیس چندین ساعت بعد جست‌وجو در آن ناحیه را شروع می‌کند.

طبق متن تماس‌ها و فایلهای صوتی، افسر پلیس، واسیلیکا ویورل فلورسکو، به او می‌گوید «خانم، من نمی‌توانم روی خط بمانم. تماس‌های دیگری دارم. همان‌جا بمانید، اتومبیل پلیس حتما ظرف چند دقیقه می‌رسد آن‌جا... چه خبرت است، آرام باش، اتومبیل در راه است».

اقای فلورسکو، مأمور پلیس در شهر سلاتینا در نزدیکی آن محل، در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی تأیید کرد که از سه بار تماس الکساندرا ماسیکانو، دو بار، از جمله آخرین بار، با او صحبت کرده است.

او به رسانه‌ها گفت که تماس را قطع کرده است تا پلیس منطقه بتواند با آن نوجوان تماس بگیرد و جزئیات او را به پلیس کاراکال داده است.

تلویزیون خصوصی رومانیا تی‌ویاز او نقل کرد: «من چندین بار به او گفتم که آرامشت را حفظ کن، ماشین پلیس دارد می‌رسد آنجا».

گیورگی دینکا، مکانیک ۶۵ ساله اهل کاراکال در جنوب رومانی، به قتل الکساندرا ماکیسانو که ۲۴ ژوئیه ناپدید شد و دختر ۱۸ ساله دیگری که آخرین بار در ماه آوریل دیده شده بود، اعتراف کرده است.

 

در خانه دینکا، جایی که ماکیسانو نگهداری شده بود، بقایای جسد انسان مشاهده شده است، اما آزمایش‌های پزشکی قانونی هنوز هویت آن را مشخص نکرده است.

نحوه برخورد با این پرونده در رومانی خشم عمومی را برانگیخته است و باعث اخراج برخی از مقامات از جمله رئیس پلیس ملی رومانی، ایوان بودا، و دو مسئول محلی شده است.

معترضان در حالی که پرچم رومانی در دست داشتند و شعارهای ضدحکومتی می‌دادند، از میدان ویکتوریا به طرف ادارت مرکزی دولت و میدان انقلاب رفتند، و آنجا در محوطه بیرونی ساختمان وازرت کشور شمع روشن کردند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، مقامات می‌گویند که ابتدا نتوانستد محلی که این نوجوان از آنجا تماس گرفته بود، را شناسایی کنند، اما در نهایت ساعت ۳ بامداد جمعه گذشته خانه‌ای را که معتقد بودند این دختر نوجوان در آن نگهداری شده بود، پیدا کردند. سپس با آن‌که طبق قانون الزامی نبود، پلیس از دادگاه درخواست حکم ورود کرد و این موجب شد تا ۱۹ ساعت پس از آن، از ورود به آن خانه و جست‌وجوی آن خودداری شود.

https://www.independent.co.uk/world

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از جهان