اعتراض ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا رد شد

از زمان حمله به سفارت عربستان در سال ۹۴، تیم‌های عربستانی حاضر به برگزاری مسابقه در خاک ایران نیستند

تلاش ایران برای تغییر میزبانی از عربستان سعودی بی ثمر ماند - LILLIAN SUWANRUMPHA / AFP

در پی ادعای فدراسیون فوتبال ایران مبنی‌بر ناامنی عربستان سعودی و درخواست تغییر میزبانی این کشور در لیگ قهرمانان آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض ایران را رد کرد و تیم فولاد خوزستان باید دیدار بعدی خود با العین امارات را در شهر ریاض برگزار کند.

سایت «کوره» به نقل از یک منبع آگاه در AFC کمیته مسابقات در این باره نوشت که کمیته اجرایی AFC تصمیم خود را درباره مسابقات گروهی و حذفی را تغییر نخواهد داد و نامه‌هایی که به کنفدراسیون آسیا می‌رسند و درخواست تغییر یا به تعویق انداختن تاریخ مسابقات را شامل می‌شوند، لحاظ نخواهند شد.

پیش‌تر، باشگاه فولاد خوزستان و فدراسیون فوتبال ایران با ادعای ناامنی عربستان سعودی، در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، خواهان تغییر میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا شده بودند.

بر اساس گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، برنده دیدار فولاد خوزستان و العین امارات باید با تیم‌های السد (قطر)، النصر (عربستان) و الوحدت (اردن) در گروه D به میزبانی شهر ریاض عربستان برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی حمله به سفارت عربستان در سال ۹۴ روابط سیاسی دو کشور قطع شد و این موضوع بر روابط در سایر زمینه‌ها از جمله ورزش نیز تأثیر گذاشت. از آن زمان کنفدراسیون آسیا تصمیم گرفت تا بازی‌های نمایندگان دو کشور در زمین‌های بی‌طرف انجام شود. حکومت ایران ادعا کرده که حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان، توسط برخی افراد «ناشناس» یا «خودسر» انجام گرفته است. با این حال بر اساس تصاویر منتشر شده، به وضوح مشخص است که یورشگران ناشناخته نبودند و حتی برخی از آنان بعدا پست‌هایی نیز گرفتند.

به هر صورت باتوجه‌به تعداد بالای هواداران فوتبال در ایران، عدم امکان میزبانی ایران، ضربه بزرگی برای تیم‌های ورزشی ایرانی به شمار می رود و ایران را از شانس حمایت یار دوازدهم محروم می کند.

بیشتر از ورزش