ترک تحصیل ۳۰ تا ۴۰ درصدی دانش‌آموزان در برخی شهرستان‌های ایران

یک نماینده مجلس دلیل عمده این ترک تحصیل‌ها را فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی عنوان کرد

حتی برقراری یک تماس معمولی در بسیاری از روستاها ممکن نیست- عکس از مرتضی رفیع‌خواه خبرگزاری تسنیم

یک نماینده مجلس ایران از ترک تحصیل ۳۰ تا ۴۰ درصد دانش‌آموزان و دانشجویان در برخی از شهرستان‌های ایران خبر داد و دلیل عمده آن را فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی عنوان کرد.

بهروز محبی نماینده سبزوار در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا که گزارش آن روز جمعه منتشر شده است، گفت به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب جهت استفاده از فضای اینترنتی و نرم‌افزارهای مرتبط برای آموزش مجازی در برخی نقاط دوردست و شهرستان‌ها، عده زیادی از دانش آموزان فرصت تحصیل را از دست دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در واکنش به این ادعای وزارت آموزش و پرورش که گفته پوشش زیادی برای آموزش‌دهی به دانش آموزان داشته گفت: آموزش و پرورش تلاش خود را در این زمینه کرده است، ولی زیرساخت‌ها آماده نیست. حتی برقراری یک تماس معمولی در بسیاری از روستاها ممکن نیست و شبکه تلویزیونی به شکل کامل دیده نمی‌شود.

محبی با اشاره به اینکه هنوز برخی روستاها اینترنت پرسرعت ندارند، گفت: نکته قابل تامل این است که زیرساخت اینترنت هنوز در برخی از استان‌ها به شدت با ضعف جدی مواجه است و هنوز اینترنت در بسیاری از روستاهای ما به صورت G2 (نسل دوم) است و نسل‌های سوم و چهارم با سرعت بالاتر هنوز مهیا نیست که دانش آموزان یا دانشجویان بتوانند از فیلم یا صدایی که برای آموزش ارسال می‌شود استفاده کنند.

همه‌گیری کرونا و برگزاری ملاس‌های درس به صورت اینترنتی، مشکلات و نارسایی‌های آموزش در ایران را بیش از پیش نمایان کرده است. سال‌هاست که دست اندرکاران از کمبود بودجه وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس جدید و نوسازی مدارس قدیمی و همچنین کمبود معلم کافی گلایه می‌کنند.