نگرانی کارشناسان از تشدید همه‌گیری کرونا با برگزاری المپیک توکیو

این مسابقات قرار است از ۲۳ جولای آغاز شود

المپیک ۲۰۲۰ ژاپن قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد- PHILIP FONG / AFP

کارشناسان از این که برگزاری مسابقات المپیک توکیو، با وجود تدابیر احتیاطی و بهداشتی، همه‌گیری کرونا در جهان را تشدید کند ابراز نگرانی کرده‌اند.

نشریه «دیلی میل» روز چهارشنبه در گزارشی با این مقدمه نوشت، با وجود آن که ژاپن ورود تماشاگران خارجی را ممنوع کرده، اما نگرانی در مورد افزایش شیوع کووید-۱۹ با برگزاری این مسابقات همچنان به قوت خود باقی است.

المپیک ۲۰۲۰ ژاپن قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد و اکنون با وجود آن که همه‌گیری هنوز ادامه دارد، قرار است از ۲۳ جولای آغاز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ممنوعیت ورود تماشاگران خارجی به ژاپن آخر اسفند اعلام شد، اما انتظار می‌رود بیش از ۶۰ هزار ورزشکار، مربی، اعضای تیم، خبرنگار، و کارکنان ضروری برای برگزاری این مسابقات، از کشورهای مختلف وارد توکیو شوند.

اسپنسر فاکس پژوهشگر مهمان دانشگاه آستین تگزاس می‌گوید «بر اساس تعداد افراد ورودی و شیوع بیماری در سراسر جهان، المپیک قطعا به یک رویداد بزرگ شیوع تبدیل می‌شود که به افزایش شمار مبتلایان (در ژاپن) و همچنین در سطح بین‌الملل، وقتی که مردم به خانه‌های خود باز ‌می‌گردند، منتهی خواهد شد.»

وی خاطر نشان کرد که «تدابیر احتیاطی که تاکنون مسئولان اتخاذ کرده‌اند عالی هستند، اما هرگز نمی‌تواند احتمال ابتلا را به‌طور کامل کاهش دهد.»

همه‌گیری کووید-۱۹ و محدودیت‌های ناشی از آن، مسایل مالی مربوط به برگزاری این مسابقات را نیز دچار مشکل کرده است. پیش‌بینی می‌شود که ممنوعیت ورود تماشاچیان خارجی به ژاپن ضرری ۵۰۰ میلیون پوندی (نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار) در پی داشته باشد.

بیشتر از ورزش