ازدواج خصوصی شاهزاده هری و مگان تکذیب شد

اسقف اعظم کلیسای کانتربری به ادعاهای شاهزاده هری و مگان مارکل درباره ازدواج مخفی آنها واکنش نشان داده است

مراسم ازدواج رسمی شاهزاده هری و مگان مارکل در کلیسای سنت جورج در کاخ ویندزور - Owen Humphreys / POOL / AFP

اسقف اعظم کلیسای کانتربری به ادعاهای شاهزاده هری و مگان مارکل در مصاحبه‌ با اپرا وینفری مبنی بر ازدواج آن‌ها در یک مراسم خصوصی پیش از مراسم رسمی، واکنش نشان داده است.

دوشس در آن مصاحبه گفته بود که این زوج، سه روز قبل از مراسم رسمی ازدواج در روز شنبه ۱۹ مه ۲۰۱۸، در کلیسای سنت‌جورج در ویندزور، در مراسمی بدون شاهد، تنها با حضور خودشان عقد کرده‌اند.

مگان گفت: «راستش، ما سه روز قبل از عروسی ازدواج کردیم. هیچ کس این را نمی‌داند. ما پیش اسقف اعظم رفتیم و گفتیم که مراسم رسمی، نمایشی برای جهان است. اما جدا از آن، ما یک مراسم خصوصی بین خودمان می‌خواهیم. این مراسمی‌ است که عکسش را در قابی در اتاق خوابمان داریم. ما دو نفر هستیم، در حیاط پشتی خانه‌مان به همراه اسقف اعظم کلیسای کانتربری.»

گفته شده است که مراسم یاددشده، بدون عقدنامه و فاقد مجوز رسمی برای ازدواج بوده و صرفا برای یک ادای سوگند وفاداری غیررسمی برگزار شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون جاستین ولبی، اسقف اعظم، در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است که مراسم مذکور، ازدواج قانونی آن‌ها نبوده است.

اسقف اعظم کانتربری گفت: «ازدواج قانونی روز شنبه انجام شد. من سند ازدواج را که یک سند حقوقی است، امضا کردم و اگر می‌دانستم کذب است، آن را امضا نمی‌کردم.»

ولبی تایید کرد که قبل از مراسم رسمی ازدواج، با این زوج دیدارهای متعددی داشته است، اما به عنوان یک کشیش، محتوای آن گفت‌وگوها را خصوصی نگه می‌دارد. وی گفت: «هر کدام از شما که با کشیشی صحبت کنید، انتظار دارید آن گفت وگو محرمانه بماند. مهم نیست که با کی صحبت می‌کنم. من قبل از عروسی چندین دیدار خصوصی با دوک و دوشس داشتم.»

مصاحبه اپرا باعث شد تا استفان بورتون، محضردار سابق کالج دانشکده که عقدنامه رسمی آن‌ها را صادر کرده است، هم واکنش نشان دهد. وی اظهارات این زوج را «آشکارا نادرست» خوانده است. او به روزنامه سان گفت: «آن‌ها سه روز زودتر در مقابل اسقف اعظم کانتربری ازدواج نكردند. آن‌ها با عقدنامه‌ای که من در تنظیم آن کمک کردم، در کلیسای سنت جورج در ویندزور ازدواج کردند و آنچه در ۱۹ مه ۲۰۱۸ در در مقابل چشم میلیون‌ها نفر در سراسر جهان اتفاق افتاد، ازدواجی رسمی بود که کلیسای انگلیس و قانون، به رسمیت می‌شناسد. گمان می‌کنم آنچه آن‌ها قبل از مراسم رسمی انجام دادند، یک ادای سوگند وفاداری ساده بوده که شاید خودشان نوشتند و آن را در مقابل اسقف اعظم، ادا کردند. این مد روز است. به احتمال زیاد آن مراسم هم یک تمرین ساده بوده است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی