سلطه‌پذیری مالی چیست؟ این مرد ولخرج توضیح می دهد

بیشتر مردان سلطه‌پذیر به دلیل حس خودکم‌بینی به سمت این وسواس کشیده می‌شوند

دلیل دیگری که بعضی از مردان به سلطه‌پذیری مالی روی می‌آورند، ایجاد امکان صحبت مستقیم با یک زن و جلب توجه آن زن است - pixabay

در میان همه فتیش‌های جنسی (وضعیتی روان‌شناختی که در آن یک شی سبب برانگیختگی جنسی و حتی در مواردِ خاص، ارضای جنسی می‌شود، شی‌پرستی جنسی) در جهان، سلطه مالی (financial domination) از فریبنده‌ترین‌ها است.  

مردانی که برای زنان زیبارو پول و هدایای گرانقیمت می‌فرستند و گویا در ازای این هدایا، هیچ توقعی هم ندارند. تمام نکته این فتیش، در تسلیم و وادادگی اختیار به زنان سلطه‌گر خلاصه می شود. 

دقیقا مانند اشکال فیزیکی «بی‌دی‌اس‌ام» (رفتارهای سادیستیِ دگرآزاری و مازوخیستیِ آزارخواهی، که طی آن، یک‌نفر با علایق سادیستی با یک‌نفر که علایق مازوخیستی دارد  قرار می‌گذارد که در طول رابطه، فرد سلطه‌گر، سلطه‌پذیر را مورد تحقیر و آزار جسمی و روانی قرار دهد. این رابطه‌ای کاملا توافقی است و سلطه‌گر، از تحقیر و آزار و سلطه‌پذیر از تحقیر شدن و آزار دیدن لذت می‌برند)، اینجا «تسلیم قدرت شدن» است که برانگیزاننده و ارضاکننده است اما در اکثر موارد، سلطه‌گر و سلطه‌پذیر هرگز با هم روبه‌رو نمی‌شوند و همه این کارها به صورت آنلاین انجام می شود.

بعضی از این روابط سلطه مالی یا «فیندوم»، با یک بار پرداخت شکل می‌گیرد. بعضی دیگر شامل پرداخت‌های متناوب پول است و حتی بعضی از این مردان، شناسه و رمز عبور حساب بانکی خود را نیز به زن سلطه‌گر مورد نظر خود می‌دهند و به او اجازه برداشت مستمر اعطا می‌کنند. 

اما جذابیت این عمل برای مردان چیست؟ ما از مردی که خود را «سلطه‌پذیر» می‌داند خواستیم تا در این مورد توضیح دهد. استیو در پاسخ، به ایندیپندنت گفت: «عامل تحریک‌کننده این کار، تصور تجاوز فرد سلطه‌گر به حریم خصوصی شما (امور مالی) است. آدم‌ها ارزش شخصی خود را با مال و اموالشان می‌سنجند.» 

استیو در ادامه توضیح می دهد: «سلطه‌پذیری مالی، مفهومی است که از انسان‌‌‌ها وام گرفته و با امری غیرمعمول مسلح شده است. یعنی صمیمیت؛ با رویکردی بسیار سرمایه‌دارانه و خود آزارانه.»   

استیو معتقد است که بیشتر این مردان سلطه‌پذیر، به دلیل «حس خودکم‌بینی به سمت فیندوم کشیده می‌شوند و به نوعی از فائق آمدن بر حس رانده شدن، تحقیرو تنها شدن ناتوان هستند». از دیدگاه او، برای این مردان، نگرانی از خواستنی نبودن و پس زده شدن، در جامعه به سرعت در حال حرکت امروزی، نگران‌کننده است.  

به گفته استیو، هنگامی که یک مرد سلطه‌پذیر در حال صحبت با زنی سلطه‌گر درباره انتقال پول است، وارد «حیطه‌ای می‌شود که او را از همه ترس و دلهره‌هایش رها می‌کند» و این موضوع، او را تحریک می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استیو می‌گوید: «به محض پایان یافتن این تعامل لذت‌بخش، چنین مردی بلافاصله از اوج رویایی خود بر زمین سقوط می‌کند؛ با یک جای خالی در کیف پولش و سری پر از افسوس.» 

از نظر او، «فیندوم، صرفا گونه‌ای دیگر از گرایش به فرار برای افرادی است که در زندگی روزانه خود، در جامعه‌ای به شدت آغشته به پول و خودپسندی، دچار چالش‌اند.»   

دلیل دیگری که بعضی از مردان به سلطه‌پذیری مالی روی می‌آورند، صرفا فراهم آمدن امکان صحبت مستقیم با یک زن و جلب توجه آن زن است. 

استیو افزود: «یک مرد سلطه‌پذیر، اغلب زیر ۳۵ سال سن دارد، اما مردان مسن‌تر هم به وادی سلطه‌پذیری می‌افتند.»

بیشتر این مردان، زن سلطه‌گر خود را از طریق وب‌سایت findom.com یا توییتر، آنجا که زن جوانی خدمات خود را تبلیغ کرده است، پیدا می‌کنند. 

استیو می‌گوید: «همه آنچه نیاز دارید، یک حساب توییتر، امکان انجام پرداخت، چند عکس از خود (سلفی) مانند پسرهای طغیانگر و پُررو و داشتن اعتماد به نفس برای کَل‌کَل (بگومگوی) مجازی با غریبه‌ها در فضای اینترنت است.»

از دیدگاه استیو، «امروزه با وجود انبوهی از زنان جوانی که از طریق توییتر پرخاشگرایانه‌ خودنمایی می‌کنند، سلطه‌پذیری، موضوعیت دارد. در عین حال، بین یک سلطه‌گر مالی و زنی که تقاضای پول می‌کند، تفاوت فاحشی وجود دارد.»

استیو معتقد است که در حقیقت بر خلاف ادعای بسیاری از افراد، زن سلطه‌گر واقعی، بسیار کمیاب است. در حقیقت، یک زن سلطه‌گر زبردست، سال‌ها برای جا انداختن شخصیت و مهارت‌های لازم برای ترغیب مردان برای ارسال پول به خود، وقت صرف کرده است. 

دراین چند سال، سلطه‌گری بیشتر در قالب توانمندسازی زنان و اغوای مردان ضعیف، دیده شده است اما استیو، این گونه فکر نمی‌کند. او اضافه می‌کند: «در نهایت، یک مرد سلطه‌پذیر، پول خود را به یک زن سلطه‌گر می‌دهد، چون می‌خواهد از این زن به عنوان ابزاری برای برانگیختن احساس نشاط مصنوعی که برآمده از نیاز اعتیادگونه او به رفتار خودویرانگرانه‌اش است، استفاده کند.»

البته در این میان، به اعتقاد استیو، ریسک‌هایی هم برای فرد سلطه‌پذیر وجود دارد. این ریسک‌ها شامل ضرر و زیان مالی، اعتیاد، از دست دادن اموال، افزایش سطح بدهی، اضطراب، صدمه روحی و جسمی (بیشتر از طریق انجام وظیفه های خودشکنجه گرانه) است.

علاو بر این‌ها، این رفتار بر روابط شخصی واقعی هم تاثیر مخربی دارد. با این حال، استیو معتقد است که سلطه‌پذیری در حال گسترش و تبدیل شدن به جریانی غالب است که در آن زنان سلطه‌گر با توسل هرچه بیشتر به عشوه‌گری‌های عجیب و غریب، مردان سلطه‌پذیر را به خود جذب می‌کنند. 

*نام مصاحبه شونده تغییر یافته است

© The Independent

بیشتر از زندگی