هدف بلندپروازانه بایدن؛ ۲۰۰ میلیون واکسیناسیون در صد روز اول کار دولت

ایالات متحده آمریکا روزانه به طور متوسط ​​حدود ۲.۵ میلیون واکسن تزریق می‌کند

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا- Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

یکی از مقامات کاخ سفید به ان‌بی‌سی نیوز گفته است که رئیس‌جمهور جو بایدن قصد دارد برای واکسیناسیون ۲۰۰ میلیون نفر در برابر کرونا طی ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت خود، هدف جدیدی را اعلام کند.

آقای بایدن هنگام ورود به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه، واکسیناسیون حداقل ۱۰۰ میلیون نفر در ۱۰۰ روز اول را به عنوان هدف دولت خود اعلام کرده بود. دولت وی جمعه گذشته پس از ۵۸ روز از آغاز کارش، به راحتی به این هدف دست یافت.

آقای بایدن قرار است روز پنجشنبه در اولین کنفرانس مطبوعاتی رسمی خود به عنوان رئیس‌جمهور درباره هدف جدید واکسن گفت‌وگو کند.

هنگام روی کار آمدن بایدن، ایالات‌متحده روزانه حدود ۸۰۰ هزار مورد واکسیناسیون انجام‌ می‌داد که سرعت آن از سرعت وعده داده شده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، کمتر بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن برای افزایش تولید، توزیع و تجویز واکسن‌ها از طریق خرید بیشتر از مدرنا، فایزر و جانسون و جانسون، که همه مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و دارو را برای واکسن‌های خود دریافت کرده‌اند، منابع بیشتری اختصاص داد و کمک دولت فدرال به برنامه‌های واکسیناسیون ایالت‌ها را نیز بیشتر کرد.

اکنون این کشور روزانه به طور متوسط ​​حدود ۲.۵ میلیون واکسن تزریق می‌کند. بنا بر داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، یک سوم بزرگسالان این کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۱۸ درصد کل از جمعیت بزرگسال ایالات‌متحده، کاملا واکسینه شده‌اند.

دولت فدرال ۲۰۰ میلیون واکسن تک دوز از جانسون و جانسون خریداری کرده است و انتظار می‌رود نیمی از این سفارش تا پایان ماه ژوئن تحویل شود. قرار است مدرنا و فایزر در مجموع ۶۰۰ میلیون دوز در اختیار دولت فدرال قرار دهند.

با این سه معامله، واکسن‌های کافی برای واکسیناسیون کل مردم آمریکا وجود دارد اما سرعت واکسیناسیون به کارایی برنامه تولید و توزیع و همچنین افزایش اعتماد عمومی به مزیت واکسن بستگی دارد.

© The Independent