انتصاب مسئول نظارت بر «تنوع نژادی» در کاخ باکینگهام

هدف این اقدام خاندان ساطنتی، بهبود شرایط نژادی در دربار است

کاخ باکینگهام جهت تساوی نژادی، دست به اقداماتی زده است - DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

کاخ باکینگهام ضمن تایید این که «اقدامات بیشتری در جهت تساوی نژاد باید انجام شود»، اعلام کرد که انتصاب مسئولی برای نظارت بر تنوع نژادی در کاخ تحت بررسی است.

یک منبع مطلع به پرس اسوسیشن گفته است که این پیشنهاد که گفته می‌شود از «پشتیبانی کامل» خاندان سلطنتی برخوردار است، بخشی از ارزیابی‌هایی است که هدف آن بهبود شرایط نژادی در دربار است.

این اقدامات به دنبال مصاحبه جنجال‌برانگیز دوک و دوشس ساسکس با اپرا وینفری صورت گرفته که در جریان آن دوسش ساسکس گفت، یکی از اعضای خاندان سلطنتی – اما نه ملکه یا همسرش دوک ادینبورگ – در مورد پسرشان آرچی اشاراتی نژادپرستانه داشته است.

هرچند این اقدامات در مورد برقراری تنوع نژادی، پیش از مصاحبه هری و مگان آغاز شده بود اما تصور می‌شود اظهارات آن‌ها به عنوان بخشی از این روند مدنظر قرار خواهد گرفت. 

این منبع مطلع افزود: «این مسئله‌ای است که در خاندان سلطنتی بسیار جدی تلقی شده است. ما خط‌ مشی، روند و برنامه‌هایی در نظر داشته‌ایم اما آنگونه که می‌خواستیم در پیشبرد آن‌ها موفق نبوده‌ایم و می‌پذیریم باید اقدامات بیشتری در این مورد انجام شود و همیشه جای بهتر شدن وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به همین دلیل ما از درنظر گرفتن راه‌های نوین برای برخورد با آن هراس نداریم. مدتی است که اقدامات در این جهت در جریان و از پشتیبانی کامل خاندان سلطنتی برخوردار بوده است.»

این منبع در مورد انتصاب یک مسئول تنوع نژادی در کاخ باکینگهام که خبر آن نخست در نشریه «میل آن ساندی» منتشر شد، گفت: «این چیزی است که باید مورد بررسی قرار گیرد اما هنوز برای اعلام قطعی آن زود است.»

این مقام افزود کار برای بهبود شرایط تنوع نژادی در دربار، شامل دگرباشان جنسی (ال‌جی‌بی‌تی کیو پلاس) و معلولان نیز می‌شود و گفت: «ما گوش می‌کنیم و یاد می‌گیریم تا آن را به درستی انجام دهیم.» 

کاخ باکینگهام در واکنش به اظهارات هری و مگان در مصاحبه یاد شده اعلام کرد که نکات مطرح شده بویژه آنچه با نژاد مرتبط است، «موجب نگرانی» است.

کاخ باکینگهام در یک بیانیه در ماه مارس گفت: «هرچند یادآوری وقایع متفاوت است اما این نکات بسیار جدی تلقی می‌شود و در حریم خصوصی خانواده به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.»

دوک و دوشس ساسکس در جریان مصاحبه با اپرا وینفری گفتند که یکی از اعضای خاندان سلطنتی انگلستان پیش از تولد پسرشان در مورد رنگ احتمالی پوست او اظهار نگرانی کرده بوده است.

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان