«کاخ باکینگهام سکوتش را درباره اتهام نژادپرستی از سوی مگان بشکند»

حزب کارگر بریتانیا می‌گوید، بهتان‌ها و اتهاماتی اقامه شده و روشن است که باید تحت بررسی قرار گیرد

ملکه الیزابت دوم در کنار شاهزاده هری و مگان مارکل - John Stillwell / AFP

حزب کارگر بریتانیا از کاخ باکینگهام خواست تا سکوتش را در مورد اتهاماتی که دوک و دوشس ساسکس پیرامون نژادپرستی یکی از اعضای خاندان سلطنتی وارد آورده‌اند، بشکند. 

جاناتان اَشوُرت، سخنگوی حزب کارگر در امور بهداشتی گفت: «بهتان‌ها و اتهاماتی اقامه شده و روشن است که باید تحت بررسی قرار گیرد.»   

آقای اشورت در پاسخ به این سؤال که این تحقیقات چگونه باید انجام شود، گفت: «این مربوط به کاخ باکینگهام است که روندی را در این مورد درنظر گیرد.» 

پس از ۲۴ ساعت (از پخش مصاحبه مگان و هری) که خاندان سلطنتی در این مورد سکوت پیشه کرده، او به رادیوی ۴ بی‌بی سی گفت: «فکر می‌کنم مردم از آن‌ها (خاندان سلطنتی) انتظار واکنش دارند.» 

این نظرات به دنبال انتقاد از بوریس جانسون ابراز شد که به رغم سرو صداهایی که برپا کرد، از اظهارنظر پیرامون مصاحبه جنجال‌برانگیز هری و مگان با اپرا وینفری خودداری کرده است. 

دوشس ساسکس ادعا کرد که عضوی از خاندان سلطنتی که نامش را فاش نکرد در مورد رنگ پوست کودک آن‌ها پیش از تولد اظهار نگرانی کرده بود. 

هری و مگان اتهامات دیگری نیز (علیه خاندان سلطنتی) اقامه کردند از جمله این که تقاضای مگان برای کمک هنگامی که تمایل به خودکشی داشت، از طرف کاخ باکینگهام نادیده گرفته شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش شده است که ملکه انگلستان (بخشی از بریتانیا) از امضای بیانیه‌ای که مسئولین امیدوار بودند با تاکید بر علاقه و توجه خانواده به هری و مگان از تنش‌ها بکاهد، خودداری کرده است تا فرصت بیشتری برای فکر کردن روی واکنشش داشته باشد. 

برخی به این نکته اشاره کرده‌اند که کاخ باکینگهام در واکنش به ادعاهای هفته گذشته مبنی بر رفتار بد مگان و آغاز تحقیق در این مورد با سرعت عمل بیشتری واکنش نشان داده بود.   

کاخ باکینگهام به ویژه با ادعایی که در مورد رنگ پوست آرچی (فرزند دوک و دوشس) شد، وارد یک بحران عمیق شده است. خانم وینفری روشن کرد شخصی که در مورد رنگ پوست آرچی اظهارنظر کرده است، ملکه و شاهزاده فیلیپ (همسر ملکه) نیستند.  

مقامات ارشد دولت بریتانیا به طور غیررسمی اظهار نگرانی کرده‌اند که این اتهامات نهایتا متوجه یکی از اعضای ارشد خاندان سلطنتی شده است و امکان دارد به شالوده سلطنت در انگلستان لطمه بزند. 

روز گذشته، آقای جانسون نخست‌وزیر بریتانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی با گریز از جنجالی که در این مورد بر پا شده است، گفت او همواره «ملکه انگلستان را برای نقشی که در متحد نگاه داشتن کشور ایفاء می‌کند تحسین کرده است». 

رابرت باکلند، وزیر دادگستری بریتانیا نیز در مصاحبه‌هایش در روز سه‌شنبه، ضمن اشاره به «سیل نظرات» (پیرامون مصاحبه خانم وینفری) از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.  

او گفت: «به عنوان یک عضو دولت در حد من نیست که در موارد مرتبط با خاندان سلطنتی اظهارنظر کنم.» اما کایر استارمر، رهبر حزب اقلیت کارگر گفته است که این ماجرا «بزرگ‌تر از خاندان سلطنتی است. ما سال‌ها همه چیز را رد کردیم و این مسائل را پس زده‌ایم.» 

در این میان، «زَک گلداسمیت»، یکی از اعضای کابینه  و دوست نزدیک بوریس جانسون، در توییتی ضمن حمله به دوک و دوشس ساسکس نوشته است: «هری خانواده‌اش را منفجر می‌کند. هرچه مگان بخواهد باید به دست بیاورد.»

© The Independent

بیشتر از جهان