بلینکن، حمله گروه‌های «همسو با ایران» به عربستان را محکوم کرد

وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان راه‌های پایان دادن به بحران یمن را بررسی کردند

بلینکن بر تعهد آمریکا به حمایت از عربستان در دفاع از خود تاکید کرد-Frederic J. BROWN / POOL / AFP

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌و‌گوی تلفنی با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود، حمله «گروه‌های همسو با ایران» به عربستان سعودی را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد این گفت‌و‌گوی تلفنی آمده است که دو طرف همکاری برای پایان دادن به جنگ یمن را بررسی کردند. عربستان سعودی اخیرا طرحی برای حل این بحران ارایه داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه ابتکار جدیدی برای برقراری صلح و پایان دادن به جنگ یمن مطرح کرد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این ابتکار‌عمل شامل آتش‌بس سراسری تحت نظر سازمان ملل، بازگشایی فرودگاه صنعا و کاهش محدودیت‌ها در بندر حدیده است. این فرودگاه و بندر تحت کنترل حوثی‌ها قرار دارد و بازگشایی آنها روند کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه از مردم یمن را تسهیل می‌کند.

این درحالی است که حجم حمله حوثی‌ها، گروه شبه نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی علیه منافع عربستان در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به تعهد آمریکا به حمایت از دفاع عربستان از خاک خود اشاره کرد و حمله‌هایی که از سوی گروه‌های متحد ایران در منطقه علیه منافع عربستان سعودی انجام می‌شود را به شدت محکوم کرد.

بیشتر از جهان