تلاش فیلمسازان محافظه‌کار برای تامین سرمایه ساخت فیلمی درباره پسر بایدن

«رسانه‌های اصلی در تلاشند تا ادعاهای بحث‌برانگیز در مورد لپ‌تاپ و ایمیل‌های فاش شده را از بین ببرند»

هانتر و اشلی بایدن فرزندان جو بایدن، در مراسم تحلیف پدرشان - Jim Lo Scalzo-Pool / AFP

دو فیلمساز محافظه‌کار ایرلندی برای ساخت فیلمی درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده آمریکا، تلاش برای گردآوری کمک مالی را آغاز کرده‌اند.

این دو فیلسماز، به نام‌های آن مک‌الینی و فلیم مک‌الیر، روز سه‌شنبه اعلام کردند که برای ساخت این فیلم سرمایه‌ جمع‌آوری می‌کنند، و قرار است نام آن «پسرم هانتر» باشد.

این فیلم قرار است بر اساس اتهامات متحدان ترامپ و روزنامه نیویورک‌پست در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ آمریکا باشد؛ یعنی زمانی که گزارشی درباره بازیابی ایمیل‌هایی از یک لپ‌تاپِ ظاهرا  متعلق به بایدن جوان، منتشر شد.

این گزارش از معامله‌های تجاری هانتر بایدن با چین و اوکراین پرده ‌برمی‌داشت، و هرچند به شکل گسترده‌ای مورد بحث قرار گرفت، اما کارزار انتخاباتی بایدن آن را نکوهش کرد و توییتر هم انتشار آن را محدود ساخت.

یکی از فیلمسازان، آقای مک‌الیر، روز سه‌شنبه ادعا کرد که آن‌ها «تمام ماجرا»‌ درباره خطاهای بایدن جوان و ارتباط‌های احتمالی او با چین و روسیه را تعریف خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنان در پیامی ویدیویی که در وب‌سایت فیلم انتشار یافته است، گفتند که  به «هانتر بایدن و معامله‌های فاسد تجاری او»‌خواهند پرداخت و از طرفداران خواستند تا به جمع‌آوری دو و نیم میلیون دلار سرمایه لازم برای این پروژه، کمک کنند.

خانم مک‌الیر افزود «آنچه رسانه‌های جریان اصلی و شرکت‌های عظیم فناوری تلاش کردند سرکوب کنند،» و ادعاهای جنجالی دیگر، از جمله موضوعات فیلم هستند.

تصویری از فیلم، ‌رئیس‌ جمهوری آمریکا و پسرش را در کنار پرچم‌های ایالات متحده و چین و دو رقصنده در پس‌زمینه نشان می‌دهد، و عنوان فیلم «پسرم هانتر: اول خانواده» ذکر شده است.

این دو فیلمساز پیش‌تر نمایشی را برای اجرای زنده در نشست سالانه اقدام سیاسی محافظه‌کاران برای سال ۲۰۲۰، تهیه کرده بودند.

ویل سامر، در توییتی نوشت:‌

«خبر فیلم محافظه‌کارانه:‌ دو سینماگری که نمایشنامه مربوط به پیتر استراک-لیزا پیج با بازی دین کین را نوشتند، اکنون در حال ساخت فیلمی درباره هانتر بایدن هستند. ترامپ از فیلم آنها درباره استراک و پیج خیلی خوشش آمد، و در اولین روزهای همه‌گیری کرونا، حدود یک ساعت در کاخ سفید درباره فیلم صحبت کرد.»  ویل سامر، ۲۱ مارس ۲۰۲۱ 

آن نمایش عمدتا، بر اساس یک روایت واقعی درباره پیامک‌های ردوبدل شده میان یک مامور سابق اف‌بی‌آی و یک وکیل سابق بود که آقای ترامپ را به استهزا می‌گرفت.

رئیس‌جمهوری سابق، در پاسخ به افشاگری‌های وزارت دادگستری درباره رابطه عاشقانه آن دو، در گردهمایی‌ها از آن دو به عنوان «عشاق اف‌بی‌آی»‌ یاد می‌کرد.

به‌رغم آن که گزارشی که با حمایت جمهوریخواهان تهیه شده است، ادعای مربوط به تضاد منافع علیه هانتر بایدن را هنگام عضویت او در هیئت مدیره یک شرکت انرژی اوکراینی در زمانی که پدرش معاون ریاست جمهوری بود، «نامشخص» خوانده است، او بارها هدف تهاجمات آن ادعاها از جانب ترامپ و متحدان وی برای حمله به رئیس‌ جمهوری (جو بایدن) بوده است.

با این حال، پسر رئیس جمهوری آمریکا، برای تقلب احتمالی در مالیات، در چارچوب تحقیقاتی مورد تفحص است. آن تحقیقات پس از اعلام نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ اعلام شد، و گفته می‌شود که تاخیر در اعلام آن، آقای ترامپ را به خشم آورده است.

© The Independent