لیگ قهرمانان اروپا و جدال بزرگان با یکدیگر

قرعه ‌کشی در این مرحله به گونه‌ای انجام شد که تیم‌های بزرگ بایکدیگر روبرو خواهند شد

دیدار پایانی مسابقات در شهر استانبول برگزار می‌شود - Valentin FLAURAUD / UEFA / AFP

مهم‌ترین مسابقات فوتبال درجهان در رده باشگاهی یعنی لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی خود در مرحله یک چهارم نهایی را پشت سر گذاشت و تیم‌های حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند.

قرعه‌کشی در این مرحله به گونه‌ای انجام شد که تیم‌های بزرگ با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد و از نکات جالب، تکرار فینال‌های سالیان گذشته در این مرحله است.

در یکی از حساس‌ترین دیدارها، تیم فوتبال بایرن مونیخ قهرمان دور گذشته دوباره مقابل نایب قهرمان یعنی پاریس سن ژرمن قرار می‌گیرد.

بدون شک تیم فوتبال پی اس جی برای جبران شکست در مسابقه سال گذشته انگیزه بسیار زیادی خواهد داشت و اندیشه‌های پوچتینو شاید بتواند متفاوت‌تر از توخل به کار تیم فوتبال پاریس سن ژرمن بیاید؛ چرا که او نیز مانند سرمربی پیشین این تیم یک بار در فینال لیگ قهرمانان به همراه تیم فوتبال تاتنهام در سال ۲۰۱۸حضور داشته و او نیز نایب قهرمانی را تجربه کرده است و همین موضوع می‌تواند به او در رسیدن به موفقیت با پی اس جی در مراحل بالاترکمک کند.

تیم پی اس جی در مرحله قبل موفق شد تیم فوتبال بارسلونا را با درخشش امباپه و غیبت نیمار به دلیل آسیب دیدگی، با اقتدار از پیش رو بر دارد. همین می‌تواند هشداری برای تیم بایرن و هانسی فلیک سرمربی این تیم باشد که با گلزنی‌های لواندوفسکی فعلاً در لیگ آلمان و لیگ قهرمانان درخشان ظاهر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیگر رقابت حساس در این مرحله بین تیم‌های لیورپول و رئال مادرید خواهد بود که تداعی فینال سال ۲۰۱۷ خواهد بود. بدون شک لیورپولی‌ها آن مسابقه عجیب را هرگز فراموش نخواهند کرد و مصدومیتی که برای صلاح از ناحیه کتف به‌وجود آمد و او نتوانست به مسابقه ادامه دهد و در نهایت مادریدی‌ها توانستند آن رقابت حساس را با اشتباهات مرگبار دروازه بان آن وقت لیورپول یعنی کاریوس، ۳ بر ۱ با گل‌های بنزما و دبل گرت بیل به پایان برسانند.

حالا به نظر می‌رسد یورگن کلوپ انگیزه کافی برای گرفتن انتقام از زیدان و تیمش را دارد اگرچه تیم فوتبال لیورپول در این فصل از رقابت‌ها بسیار متزلزل عمل کرده و در لیگ برتر انگلستان نیز شانس قهرمانی را از دست رفته می‌بیند.

اما در دیگر مسابقات جدال تیم فوتبال پورتو و چلسی نیز می‌تواند جذابیت‌های خود را داشته باشد، پورتو بعد از نمایش خیره کننده مقابل یوونتوس و حذف این تیم حالا باید مقابل تیم چلسی آماده این روزها با مربی جدید خود توماس توخل قرار بگیرد که از زمان پیوستنش به این تیم باختی را در کارنامه خود نمی‌بیند. در دیگر رقابت حساس این مرحله تیم فوتبال سیتی باید به مصاف دورتموند برود.

تیم سیتی در این فصل با پپ گواردیولا در تمامی رقابت‌ها پر قدرت ظاهر شده است و به نظر می‌رسد یکی از مدعیان کسب قهرمانی در این مسابقات نیز هست.

از نکات جالب در این دور از رقابت‌ها در این مرحله حضور سه تیم انگلیسی است که پس از چند سال دوباره توانسته‌اند اقتدار خود در فوتبال باشگاهی در اروپا را به نمایش بگذارند.

قرعه کشی مرحله نیمه پایانی این مسابقات نیز انجام شد و برنده بازی لیورپول-رئال باید به مصاف برنده بازی چلسی-پورتو برود، در آن سمت نیز برنده بازی بایرن-پی اس جی باید رودرروی برنده سیتی-دورتموند قرار بگیرد.

بازی‌های دور رفت مرحله یک چهارم نهایی در تاریخ ۱۶ و ۱۷ فروردین برگزار خواهد شد. دیدار پایانی مسابقات نیز قرار است در شهر استانبول برگزار شود.

بیشتر از ورزش