اعصاب خرد مورینیو از دست تیمش: دچار غرور بودیم

تاتنهام با شکست سه بر هیچ در مقابل دینامو زاگرب، از لیگ اروپا حذف شد

مورینیو  گفت تیمش ذهنیت برنده شدن نداشت- NEIL HALL / POOL / AFP

ژوزه مورینیو می‌گوید ناکامی تاتنهام در دور یک شانزدهم لیگ اروپا و شکست سه-هیچ این تیم در برابر دینامو زاگرب کروواسی، ناشی از «غرور بی‌جا» بود.

میسلاو اورسیچ در وقت اضافی هت‌تریک‌اش را کامل کرد و تاتنهام را شوکه کرد. تیم مورینیو بازی رفت را در لندن دو-هیچ برده بود. تاتنهام در لحظات آخر خیلی تلاش کرد تا گل پیروزی‌بخش را به ثمر برساند، اما مقاومت دینامو جلویش را گرفت، و تیم کرووات با سوت پایان، از خوشحالی در پوست نمی‌گنجید.

مورینو که مایوس به نظر می‌آمد، گفت: «اگر ده دقیقه آخر وقت اضافی را فراموش کنیم که سعی کردیم نتیجه را عوض کنیم، در نود دقیقه و نیمه اول وقت اضافی تیم حریف هر چه داشت رو کرد، عرق ریخت و زور زد و در آخر بازی هم اشک شادی ریخت. خیلی متواضع و مصمم. در طرف دیگر، تیم من بود که انگار اصلا بازی برایش مهم نبود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:«برای من بازی مهمی بود، از حیث احترام به سابقه خودم و شغل خودم تک تک بازی‌ها برایم مهم است، و به نظر من همه طرفداران تاتنهام در خانه هم تک تک بازی‌ها برایشان مهم است. ذهنیت دیگری لازم است. اینکه بگویم ناراحتم کافی نیست، چون حس من خیلی فراتر از ناراحتی است. وقتی به رختکن دینامو رفتم تا بهشان تبریک بگویم، این حس را داشتم که تیم من ذهنیت برنده شدن را نداشت.»

گلن هادل، بازیکن و مربی سابق تاتنهام در واکنش به این شکست گفت: «بازی‌شان فاجعه بود، نتیجه هم برای باشگاه فاجعه است. تاتنهام خیلی بد بازی کرد. از نظر ذهنی در تمام طول بازی در اشتباه بودند.»

هادل که به عنوان کارشناس در شبکه بی‌تی اسپورت صحبت می‌کرد، افزود: «بین دو نیمه گفتم که اگر زاگرب گل بزند، انتظار دارم تاتنهام جواب بدهد. ولی انتظار نداشتم زاگرب به بازی مسلط بشود. تاتنهام عقب نشست و به جای جنگیدن، پا پس کشید. باید به بازی سرعت می‌دادند، ولی تیم توان کافی نداشت، و کسی نبود که مسئولیت به عهده بگیرد و بازی را عوض کند.همه به هم نگاه می‌کردند. این اتفاق گاهی می‌افتد، و وقتی بیفتد، برای تیم فاجعه است.»

© The Independent

بیشتر از ورزش