ویتنام مجوز صدور حشرات خوراکی به اتحادیه اروپا را دریافت کرد

حشرات، بر خلاف دام‌ها از جمله گاو، به محل پرورش پیچیده و مشکل نیازی ندارند

حشرات خوراکی هنوز در میان مصرف‌کنندگان غربی چندان محبوبیت ندارند، اما می‌توانند آینده موادغذایی باشند -RODGER BOSCH / AFP

بنا بر گزارش‌های رسیده، ویتنام جواز صدور حشرات خوراکی به اتحادیه اروپا را دریافت کرده است.

دفتر بازرگانی ویتنام در اتحادیه اروپا، بلژیک و لوگزامبورگ، اعلام کرده است که کمیسیون مسئول ایمنی بهداشت و موادغذایی اتحادیه اروپا، به دنبال دریافت اسناد لازم، به واردات حشرات خوراکی از ویتنام چراغ سبز نشان داده است.

نشریه «ویِت ریدر» گزارش می‌دهد که وزارت صنایع و بازرگانی که وظیفه بررسی سیاست‌های استراتژیک در بروکسل را هم برعهده دارد، تایید کرده است که ویتنام کلیه الزامات مرتبط با صدور حشرات خوراکی به کشورهای اتحادیه اروپا را تامین کرده است.

تصمیم اتحادیه اروپا از روز ۱۵ فوریه سال جاری به اجرا درآمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از کانادا، سوییس، جمهوری کره و تایلند، ویتنام پنجمین کشوری است که مجوز صدور حشرات خوراکی به اتحادیه اروپا را دریافت می‌کند.

هرچند حشرات خوراکی هنوز در میان مصرف‌کنندگان غربی چندان محبوبیت ندارند اما گفته می‌شود می‌توانند آینده موادغذایی مصرفی باشند. یک دلیل آن این است که حشرات در تضاد با دام‌ها از جمله گاو، به محل پرورش پیچیده و مشکل نیازی ندارند و میزان تولید گاز کربن آن‌ها محدود است.

پیش‌تر، مک‌کنزی وِید، دانشجوی دوره دکترا که در دانشگاه کالیفرنیای سانتا باربارا در زمینه حشرات خوراکی تحقیق می‌کند، به ایندیپندنت گفته بود: «برخلاف دام، حشرات را می‌توان با مقدار کمی آب، غذا و فضا پرورش داد. اگر حشرات حقیقتا در مقام موادغذایی پایدار قرار گیرند، می‌توانند جای تولیدات گوشتی را بگیرند. بهای آن‌ها نیز باید به نحوی تعیین شود که همگان به این ماده غذایی پایدار و مغذی دسترسی داشته باشند. توسعه این صنعت، نیازمند تخصیص کمک‌های دولتی خواهد بود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی