حضور تاریخی مبارز اسرائیلی در مسابقات امارات

«من افتخار می‌کنم که تاریخ‌ساز هستم»

۲۰۴ مبارز از ۵۶ کشور، در بیش از ۱۵۰ مبارزه، تکلیف ۶ عنوان قهرمانی را مشخص خواهند کرد-Twitter/Neo_MMA

در ادامه حضور ورزشکاران اسرائیلی در امارات این بار مبارز MMA اسرائیلی قرار است با حضور در مسابقات امارات متحده عربی تاریخ‌ساز شود.

نواد لاهات اولین مبارز اسرائیلی هنرهای رزمی خواهد بود که به نمایندگی از اسرائیل در امارات متحده عربی مسابقه می‌دهد.

لاهات ۳۶ ساله به مصاف شان سوریانو از آمریکا می‌رود. وی گفت که از نمایندگی کشورش افتخار می‌کند و نگران نیست که تماشاگران او را تشویق نکنند.

لاهات به روزنامه جروزالم پست گفت: «من افتخار می‌کنم که تاریخ‌ساز هستم و مطمئناً پیروز می‌شوم. اینکه پرچم اسرائیلی خود را در مکانی در جهان داشته باشم و در مکانی بجنگم که حتی فکر نمی‌کردم حتی بتوانم از آن دیدن کنم بسیار جالب است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او که درگذشته عضو نیروهای نظامی اسرائیل بوده است، در چند روز آینده در ابوظبی به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

مسابقات ورزشی بین اسرائیل و امارات و حضور ورزشکارانی از این دو کشور در تیم‌های ورزشی یکدیگر یکی از ثمرات امضای پیمان ابراهیم بین اسرائیل و امارات متحده عربی است.

اگرچه دولت امارات متحده عربی در اکتبر سال ۲۰۱۸ به ورزشکاران اسرائیلی اجازه داده بود تا با پرچم‌های خود در مسابقات قهرمانی جودو در ابوظبی شرکت کنند اما در آن زمان این دو کشور روابط دیپلماتیک با هم نداشتند.

مهرماه امسال نیز اولین بازکن فوتبال اسرائیلی، به باشگاه النصر امارات پیوست.

هنرهای رزمی ترکیبی یا Mixed Martial Arts MMA یکی از شاخه‌های ورزش‌های رزمی است که در آن مبارزان اجازه دارند از مجموعه‌ای از ضربه‌های مشت، آرنج، زانو، پا، استفاده کنند که ترکیبی از تمام ورزش‌های رزمی است. در مسابقات ابوظبی، ۲۰۴ مبارز از ۵۶ کشور، در بیش از ۱۵۰ مبارزه تکلیف ۶ عنوان قهرمانی را مشخص خواهند کرد.

 

بیشتر از ورزش