حذف «ممنوعیت مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی» از طرح مجلس

وزارت ورزش از مجلس خواسته بود در طرح خود بازنگری کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید ممنوعیت مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی را کنار گذاشته است- فارس

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بند مربوط به ممنوعیت شرکت در رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی را از طرح «مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل» حذف کرد.

حسین نقوی، سخنگوی این کمیسیون ساعتی پیش به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که حذف این بند براساس پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است.

در طرح تهیه‌شده از سوی این کمیسیون که دو فوریت آن در هفته گذشته به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود، «هرگونه مسابقه یا رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی بین ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایرانی با حریفان اسرائیلی» ممنوع بود.

پیش از آنکه آقای نقوی حذف این بند از طرح مجلس را به‌صورت رسمی اعلام کند، مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از «قطعی نبودن حذف این بند» و «تصمیم‌گیری بر اساس مصالح کشور» سخن گفته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش کشیده‌شدن موضوع «مصالح کشور» و «مراعات» آن احتمالاً به موضع‌گیری مقام‌های دولتی درباره خطر تحریم بین‌المللی ورزش ایران در صورت قانونی شدن این طرح مربوط می‌شود.

پیش‌تر ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفته بود که در جمهوری اسلامی مباحث اعتقادی بر مباحث ورزشی اولویت دارد.

این نماینده مجلس در ماه‌های گذشته و به اتهام فساد در پرونده خودروسازی بازداشت شد و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. او اکنون با قرار وثیقه آزاد است و در جلسات مجلس شرکت می‌کند.

در مهرماه سال گذشته و پس از محرز شدن تخلف ایران در رویارویی نماینده ایران با نماینده اسرائیل در یک مسابقه بین‌المللی جودو، فدراسیون جهانی این رشته تمامی فعالیت‌های بین‌المللی جودوی ایران را تعلیق کرد.

بیشتر از ورزش