لیورپول در خارج از خانه موفقتر است

به نظر می‌رسد لیورپول در این فصل از رقابت‌ها فقط باید به دنبال کسب سهمیه برای فصل بعدی مسابقات لیگ قهرمانان باشد

ژوتا و مانه مهاجمان تیم فوتبال لیورپول - Paul ELLIS / POOL / AFP

پس از هفته‌ها ناکامی، بالاخره شاگردان یورگن کلوپ طعم پیروزی در لیگ را چشیدند. تیم فوتبال لیورپول در هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، در خارج از خانه به مصاف تیم ولورهمپتون رفت و در یک بازی سخت، با تک گل ژوتا موفق شد این تیم را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو بردارد.

تیم لیورپول در دو بازی آخر خود در خانه مقابل فولام و چلسی، بازی را واگذار کرده بود و حالا به نظر می‌رسد که در خارج از خانه، نتایج بهتری کسب می‌کند. آن‌ها هفته گذشته و در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در مجارستان هم موفق شدند تیم لایپزیگ را در بازی برگشت با حساب دو بر صفر شکست دهند و به جمع هشت تیم پایانی این رقابت‌ها صعود کنند.

یورگن کلوپ می‌دانست که در مقابل ولورهمپتون کار بسیار سختی پیش رو دارد چرا که تیم میزبان، در این فصل از رقابت‌ها نتایج خیره‌کننده‌ای را مقابل تیم‌های بالای جدول به دست آورده بود. در این مسابقه، لیورپول کار را خوب آغاز نکرد و در همان دقیقه نخست بازی، نلسون سمدو، بازیکن تیم میزبان، فرصت داشت تا دروازه لیورپول را باز کند اما موفق نشد.

در نیمه اول، تیم میزبان جریان بازی را در اختیار داشت اما نتوانست گلی را به دروازه لیورپول وارد کند. مانه از تیم لیورپول هم در دقیقه ۳۸ می‌توانست گل اول را به ثمر برساند اما ضربه سر او با بدشانسی به گل تبدیل نشد؛ اما در نهایت این قرمزها بودند که موفق شدند و ژوتا، در ثانیه‌های پایانی نیمه اول و در پی اشتباه روی پاتریسیو، دروازه‌بان وولوز در دفع توپ، گل اول را به ثمر رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم میزبان در نیمه دوم باز هم بازی تهاجمی را در دستور کار خود داشت و تا پایان بازی برای زدن گل تساوی تلاش کرد اما موقعیت‌های آن‌ها، راهی به دروازه لیورپول پیدا نکرد و این بازی با برتری یک بر صفر لیورپول به پایان رسید تا یورگن کلوپ بعد از هفته‌ها ناکامی، نفس راحتی بکشد و خود را در جمع شش تیم بالای جدول ببیند.

اتفاق مهم در این رقابت جدا از پیروزی لیورپول، مصدومیت شدید دروازه‌بان وولوز در دقیقه ۹۰ بازی بود که در پی برخورد زانوی مدافعان خودی به صورتش، به شدت آسیب دید و مجبور شد زمین مسابقه را ترک کند که تاخیری ۱۰ ‌دقیقه‌ای در روند بازی به وجود آورد.

به نظر می‌رسد لیورپول در این فصل از رقابت‌ها فقط باید به دنبال کسب سهمیه برای فصل بعدی مسابقات لیگ قهرمانان باشد و کار خود را با حضور پرقدرت و درخشش در مسابقات اروپایی این فصل در جمع هشت تیم پایانی، ادامه دهد.

حضور نداشتن فن دایک در خط دفاعی این تیم در این فصل از رقابت‌ها، مشکلات زیادی را برای کلوپ و تیم لیورپول به وجود آورده و برخلاف گفته‌های سابق پزشکان مبنی بر بازگشت او در هفته‌های جاری، نشانه‌ها حاکی از آن است که او این فصل از رقابت‌ها را از دست خواهد داد.

کلوپ در پایان این بازی گفت: «فقط نتیجه مهم است. این نبرد بزرگی بود. ما برنده سه امتیاز کثیف شدیم و اگر این بهایی است که باید برای برگشتن به اوج بپردازیم، من مشکلی با این موضوع ندارم. ما دقایق خیلی خوبی در بازی داشتیم اما از نظر تهاجمی، باید بهتر کار می‌کردیم. از نظر دفاعی در تمام بازی خوب بودیم. من شروع بازی را دوست نداشتم و به اندازه کافی در زمین فعال نبودیم. اما رفته رفته خیلی بهتر شدیم و خوب دفاع کردیم و امروز این هدف اصلی ما بود.»

تیم فوتبال لیورپول با این برد خارج از خانه، ۴۶ امتیازی شد و در رده ششم جدول جای گرفت.

بیشتر از ورزش