دوشس کمبریج، احترام به زن مقتول، خشم عمومی از رفتار پلیس

متهم به قتل این زن۳۳ ساله، از ماموران پلیس کلانشهر لندن است

شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج و همسرش کیت میدلتون، دوشس کمبریج- Andy Commins / POOL / AFP

دوشس کمبریج برای ادای احترام به زنی که در خیابان به قتل رسیده بود، از بوستان کلاپهام کامن و گل‌هایی که آنجا  گذاشته‌ شده بود، دیدن کرد.

سارا اورارد سی و سه سال، حدود ده روز پیش وقتی شب هنگام در جنوب لندن پیاده به خانه می‌رفت به قتل رسید.

مردی که بازداشت و متهم به قتل او شده، خود مامور پلیس است، و همین خشم بسیاری را در بریتانیا برانگیخته است.

شنبه شب مراسم یادبودی برای سارا اورارد در این محل برگزار شد که با برخورد پلیس به هم خورد. فعالان حقوق زنان به‌شدت به رفتار پلیس اعتراض کردند.

کاخ کنزینگتون اعلام کرد که قصد کیت، پیوستن به صدها نفری که در محوطه عمومی جمع شده‌اند بوده تا بتواند «به سارا و خانواده‌اش، ادای احترام کند».

کنزینگتون اضافه کرده است: «او به یاد دارد که پیش از ازدواج، قدم زدن شب‌هنگام در سراسر لندن، چطور تجربه‌ای بوده است.»

قرار بود مراسم یادبود خانم اورارد در محل تجمع جنوب لندن برگزار شود، جایی که او در شب سوم مارس در راه بازگشت به خانه از آنجا گذشته بود. این مراسم به دلیل نگرانی پلیس از حفظ سلامت عمومی، لغو شد.

پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اصلا علاقه‌ای به لغو این رویداد نداریم، اما با توجه به تهدید واقعی فعلی ناشی از شیوع کووید-۱۹، کار درست همین است.»

برگزارکنندگان کارزار «خیابان‌ها را پس بگیریم»، به جای آن، از مردم خواستند تا به یاد سارا در ساعت ۹:۳۰ شب، یعنی آخرین ساعتی که او را زنده دیده بودند، شمعی روشن کنند.

آن‌ها همچنین بیش از «۳۲۰ هزار پوند برای برگزاری نهضت‌های زنان جمع کردند، یعنی ۱۰ هزار پوند برای هر جریمه برگزاری هر یک از ۳۲ مراسم یادبودی که قرار بوده برگزار شود». این رقم در ساعت هفت عصر روز شنبه به ۳۳۷ هزار و ۴۰۶ پوند رسید. جمع کردن پول از صبح همان روز آغاز شده بود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه، یک قاضی دادگاه عالی حاضر نشد از طرف برگزارکنندگان این رویداد در ماجرای دعوا بر سر صدور مجوز گردهمایی، دخالت کند.

این گروه اعلام کرد که به پلیس پیشنهادهایی برای برگزاری هرچه ایمن‌تر این مراسم یادبود داده است اما آن‌ها تهدید کرده‌اند هرکدام از زنان برگزارکننده این رویداد، ۱۰ هزار پوند جریمه خواهد شد.

قرار بود این مراسم در شهرهای سراسر بریتانیا از جمله بیرمنگهام، ادینبرو و یورک برگزار شود اما گفته می‌شود پلیس به برگزارکنندگان هشدار داده است که این تجمعات را هم برگزار نکنند.

به نظر می‌رسد افکار عمومی از رفتن کیت به محل این تجمع، استقبال خوبی کرده است. در پی جنجالی که هفته گذشته پیرامون خانواده سلطنتی به راه افتاد، ده‌ها نفر از آن به عنوان «اقدامی کوبنده» یاد کرده‌اند. جنجال یادشده به دلیل مصاحبه دوک و دوشس ساسکس با اپرا وینفری، به راه افتاده بود.

یک کاربر هم «گرمی و مهربانی» کیت را ستوده است.

وین کوزنز، مامور پلیس کلانشهر لندن، روز شنبه به جرم ربودن و قتل خانم اورارد، محکوم شد.

© The Independent

بیشتر از جهان