آورام گلیزر بخشی از سهام خود در باشگاه منچستریونایتد را می‌فروشد

آخرین قیمت سهام یونایتد در بورس اوراق بهادار نیویورک ۱۴.۳۹ پوند بوده است که بالاترین قیمت از ژانویه ۲۰۲۰ است

آورام گلیزر (چپ)، از صاحبان پاشگاه منچستریونایتد- OLI SCARFF / AFP

منچستریونایتد اعلام کرده که قرار است آورام گلیزر، از صاحبان این باشگاه، با فروش بخشی از سهام خود حدود ۷۱.۵ میلیون پوند درآمد کسب ‌کند.

در صورت فروش کل پنج میلیون «سهام کلاس آ» آقای آورام، مجموع سهم خانواده گلیزر از مالکیت این باشگاه از ۷۸ درصد به ۷۵ درصد کاهش می‌یابد.

آخرین قیمت سهام یونایتد در بورس اوراق بهادار نیویورک ۱۴.۳۹ پوند بوده است که بالاترین قیمت از ژانویه ۲۰۲۰ است. آخرین مهلت فروش سه شنبه آینده تعیین شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یونایتد در بیانیه‌ای تأیید کرد که این باشگاه هیچ مبلغی از فروش سهام کلاس آ که یک دهم قدرت رأی سهام «کلاس بی» را در اختیار دارد، دریافت نخواهد کرد.

سهام کلاس بی یونایتد تقریباً به طور کامل متعلق به خانواده گلیزر است. در صورت فروش پنج میلیون سهام موجود، سهام انفرادی آورام به حدود ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

آورام مشترکاً با برادرش جوئل ریاست هیئت مدیره باشگاه را در اختیار دارد. خواهر و برادرهای آنها کوین، برایان، دارسی و ادوارد دیگر اعضای هیات مدیره هستند.

خرید جنجالی باشگاه منچستر یونایتد توسط خانواده گلیزر در سال ۲۰۰۵، موجب دودستگی بین طرفداران این باشگاه شد و منجر به تولید آرم غیرلیگی FC United of Manchester گردید.

© The Independent

بیشتر از ورزش