تحول اساسی در مدیریت منچستر یونایتد

جان مارتو و دارن فلچر به دو سمت عمده مدیریتی منصوب شدند

انتصاب‌ مارتو و فلچر، بر نقش کنونی سولشر در جذب بازیکنان برای یونایتد تاثیری نخواهد داشت- ANTHONY DEVLIN / AFP

در یک تغییر ساختار مدیریتی عمده، منچستریونایتد جان مارتو و دارن فلچر را به ترتیب به‌عنوان اولین مدیر فوتبال و مدیر فنی منصوب کرده است.

مارتو که پیش از این رئیس توسعه فوتبال در منچستریونایتد بود، در سمت جدید مدیر فوتبال، مسئولیت تعیین تمام استراتژی‌ها و عملیات فوتبال از جمله جذب نیرو در تیم‌های مردان، زنان و همچنین نوجوانان را بر عهده خواهد داشت.

فلچر، هافبک سابق یونایتد هم که به تازگی در کسوت مربی به اولدترافورد بازگشته است، اکنون به‌عنوان مدیر فنی با مارتو همکاری نزدیک خواهد داشت و بر پیشرفت بلندمدت بازیکنان و نیز تعیین ترکیب تیم متمرکز خواهد شد.

انتصاب‌ مارتو و فلچر، بر نقش کنونی سولشر در جذب بازیکنان برای یونایتد تاثیری نخواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مت جاج، رئیس توسعه شرکت یونایتد که به‌عنوان مذاکره‌کننده اصلی در معاملات نقل و انتقال عمل می‌کند، کار خود را ادامه خواهد داد اما در یک سمت جدید به‌عنوان مدیر مذاکرات فوتبال، به مارتو گزارش می‌دهد.

در سال‌های اخیر و در پی انتقادها درباره جذب بازیکنان به این باشگاه، اد وودوارد، نایب رئیس اجرایی منچستریونایتد برای تعیین یک مدیر فوتبال، زیر فشار بوده است.

وودوارد، انتصاب مارتو و فلچر را «بسیار مهم» توصیف کرده و گفته است که این تحول، «پیشرفت‌هایی را که ما در سال‌های اخیر به‌عنوان یک باشگاه داشتیم، تقویت خواهد کرد.»

وی افزود: «ما تاکنون در زمینه اجرای عملیات فوتبال پیشرفت‌های بزرگی داشتیم و مزایای آن در استعدادهای درخشان تیم نوجوانان كه به تیم اول رسیده‌اند و نیز در جذب بازیکنان جدید، قابل مشاهده است. جان [مارتو] در پیشرفت ما در این زمینه‌ها نقش اساسی داشته است و درک عمیق او از توسعه، تضمین می‌کند که سنت باشگاه در آوردن بازیکنان جوان از تیم نوجوانان به تیم اصلی ادامه داشته باشد.»

وودوارد ادامه داد: «این موقعیت جدید، یک تکامل طبیعی [برای جان مارتو] است که ویژگی‌های رهبری و سال‌ها تجربه او در بازی را به کار می‌گیرد. موفقیت‌های برجسته دارن [فلچر] به‌عنوان یک بازیکن و تجربه خود او در پیشرفت از تیم نوجوانان به لیگ برتر و قهرمانی لیگ قهرمانان، بدان معنی است که او به طور طبیعی احترام بازیکنان را برمی‌انگیزد و او این بخش حیاتی از فلسفه وجودی باشگاه را درک می‌کند. در این نقش جدید، برای اولین بار در تاریخ ما، او مشاوره فنی را در تمام جنبه‌های فوتبال ارائه می‌دهد و به اجرای فلسفه فوتبال ما در تمام حوزه‌های باشگاه نیز کمک می‌کند.»

مارتو گفته است که این برای یونایتد، «یک زمان هیجان‌انگیز» است و قول داد «پیشرفت‌های زیادی در آینده» پیش روی باشگاه باشد.

وی افزود: «بخشی از این تحول بودن، مایه مباهات است. هدایت بخش فوتبال منچستریونایتد در کنار اوله، کیسی و بسیاری دیگر از کارکنان برجسته که همه به موفقیت در این باشگاه متعهد هستند، مایه افتخار است.»

فلچر نیز گفت: «بازگشت به باشگاه بسیار عالی است و من خوشحالم که این نقش جدید را به عهده گرفتم. ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم و من مشتاقانه منتظر ادامه کار با اوله و تیم مربیگری او و اکنون با جان به‌عنوان مدیر فوتبال برای کمک به بازیکنان جوان و توسعه بیشتر فوتبال در باشگاه هستم. این فوق‌العاده است که می‌بینید همه کارکنان اینجا، منچستریونایتد را به سمت دور جدیدی از موفقیت سوق می‌دهند.»

© The Independent

بیشتر از ورزش