«ترامپ یکی از بزرگ‌ترین رئیس‌جمهورها در تمام دوران است»

حزب جمهوری‌خواه آلاباما با تصویب قطعنامه‌ای، ترامپ را رئیس‌جمهور موثر تاریخ ۲۴۵ ساله آمریکا خواند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا و همسرش ملانیا - AFP

حزب جمهوری‌خواه ایالت آلاباما رسماً دونالد ترامپ را «یکی از بزرگ‌ترین رئیس‌جمهورها در تمام دوران‌ها» اعلام کرد.

رونوشت قاب‌گرفته این اعلامیه هم در مارالاگو ملک این رئیس‌جمهور تک‌دوره‌ای حزب جمهوری‌خواه، واقع در فلوریدا، به وی تقدیم می‌شود.

آقای ترامپ زمانی که بر مسند قدرت قرار داشت دو بار استیضاح شد که در تاریخ بی‌سابقه بود و پس از کنار رفتن از قدرت در ماه ژانویه در باشگاه خودش در پالم‌بیچ مستقر شده است.

طبق گزارش‌های خبری، پری هوپر، پسر نماینده پیشین مجلس ایالت آلاباما که صدور این قطعنامه را پیشنهاد داده بود نسخه قاب‌گرفته آن را به آقای ترامپ تقدیم خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق این قطعنامه که به اتفاق آرا در کارگروه اجرایی حزب جمهوری‌خواه ایالت آلاباما به تصویب رسید آقای ترامپ «یکی از مؤثرترین رئیس‌جمهورها در تاریخ ۲۴۵ ساله این جمهوری است.»

در این قطعنامه از برنامه برق‌آسای تحویل «ایمن و موثر واکسن کووید ۱۹ در مدت زمانی بی‌سابقه»، « بزرگ‌ترین کاهش و اصلاح مالیات در تاریخ آمریکا»، خروج از «پیمان‌های اشتغال و تجارت برافکن نفتا و مشارکت اقیانوس آرام» و گماردن «سه قاضی محافظه‌کار قانون اساسی در دیوان عالی ایالات متحده» نام برده‌اند.

آقای ترامپ بعد از خروج از واشینگتن دی‌سی دوران بی‌سروصدایی را سپری کرد اما در پایان ماه فوریه و با سخنرانی در همایش دست‌راستی‌ها، به نام سیپاک، دوباره در انظار عمومی ظاهر شد.

او در روزهای اخیر نیز رشته بیانیه‌هایی صادر کرده است و در یکی از آن‌ها مدعی شده افتخار ساخت واکسن‌های ضد «ویروس چینی» از آن وی بوده است.

© The Independent