دونالد ترامپ: تولید سریع واکسن کرونا، نتیجه تلاش‌ دولت من است

دولت ترامپ بودجه هنگفتی را به تولید سریع واکسن کرونا اختصاص داد

گروهی از ناظران ترامپ را متهم کردند که با اهداف انتخاباتی بدون در نظر گرفتن سلامت مردم، تنها هدف تولید سریع واکسن را دنبال می‌کند-JOE RAEDLE/ Getty Images via AFP

در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از موفقیت‌های دولت خود در واکسیناسیون شهروندان علیه کووید-۱۹ سخن می‌گوید و وعده داده تا سه ماه دیگر واکسن برای همه آمریکایی‌ها تامین خواهد شد، دونالد ترامپ یادآوری کرد که در نتیجه تلاش‌های دولت او بود که واکسن کرونا به سرعت تولید شد.

به گزارش فاکس‌نیوز، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «امیدوارم همه به یاد داشته باشند که واکسن کووید-۱۹ بدون اینکه من رئیس‌جمهور باشم، پنج سال دیگر تولید می‌شد.»

اشاره دونالد ترامپ به منابع مالی هنگفتی است که دولت او برای تحقق هدف تولید هرچه سریعتر واکسن کرونا اختصاص داد. در حالی که بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند روند تولید واکسن طولانی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت فایزر که در حال حاضر موثرترین و معتبرترین واکسن کووید-۱۹ را تولید می‌کند در جولای ۲۰۲۰ بودجه‌ای دو میلیارد دلاری برای تولید سریع واکسن از دولت ترامپ دریافت کرد.

بلومبرگ نیز در سپتامبر سال گذشته گزارش داد که دولت ترامپ برای شتاب بخشیدن به تولید واکسن کرونا، از برخی بخش‌های دیگر به این پروژه پول تزریق کرده است. این خبرگزاری آمریکایی حجم بودجه درنظر گرفته شده برای اقدامات مربوط به تولید واکسن را حدود ۱۸ میلیارد دلار برآورد کرد.

ترامپ در حالی که ماه‌های پایانی دور نخست ریاست‌جمهوری خود را سپری می‌کرد، بر تولید هرچه سریعتر واکسن تاکید داشت. گروهی از ناظران و متخصصان او را متهم کردند که با اهداف انتخاباتی بدون در نظر گرفتن سلامت مردم، تنها هدف تولید واکسن را دنبال می‌کند. آنها می‌گفتند، تولید واکسن در زمان کم، ریسک‌های زیادی دارد. هرچند در آخرین هفته‌های ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، خبرهای تایید نشده‌ای از تولید واکسن منتشر شد و ترامپ اصرار داشت که واکسن آماده است،  تنها زمانی واکسن از سوی مراجع رسمی تایید شد که در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، دونالد ترامپ بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شده بود. 

بیشتر از جهان