خریدار خانه یک یورویی در سیسیل: عالی است

مک کوربین همه را تشویق می‌کند تا در ابتکار خرید خانه‌های یک یورویی «شرکت کنند»

 اهالی امیدوارند، مهاجران جان تازه‌ای به شهر ببخشند-Alexandra Holbea/Pexels

مردی که خانه‌ای به مبلغ یک یورو در سیسیل ایتالیا خریده است، دیگران را هم به این کار تشویق می کند و می‌گوید که «این کار آنقدر عالی‌ است که واقعی به نظر نمی‌رسد».

دنی مک کوبین، مشاور ۵۶ ساله فناوری‌های دیجیتال که در ۱۷ سال گذشته ساکن لندن بوده، پس از خواندن یک مقاله در مورد ابتکار شهرهای ایتالیایی برای فروش واحدهای مسکونی به مبلغ یک یورو، دل به دریا زده است. هدف مقامات ایتالیایی در ارائه این خانه‌های یک یورویی، جانی تازه بخشیدن به روستاهای این کشور است.

البته همواره برای خرید این گونه خانه‌ها شرایطی وجود دارد از جمله نوسازی آن‌ها در مدت سه سال و گذراندن بخش اعظم سال در آنجا و زندگی در آن محل.

آقای مک کوبین می‌گوید که او همیشه آرزوی زندگی در ایتالیا را داشته و این ابتکار، انگیزه‌بخش نهایی او (برای زندگی در ایتالیا) بوده است.

او به نشریه لَدبایبل گفت: «من ۱۰ سال است که داوطلبانه به یک انجمن در ایتالیا کمک می‌کنم و همواره قصد داشتم به این کشور نقل‌مکان کنم. دوستانم از سراسر جهان مقالاتی در مورد این پروژه برایم فرستادند. در آن هنگام همه به این پروژه جلب شده بودند اما من می‌خواستم خودم در مورد این ‌که چنین ابتکاری واقعیت دارد یا نه تحقیق کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در شهری کوچک و ۱۱ هزار نفره در جزیره سیسیل موسوم به «موسوملی» سکونت کرد و پس از دیدن حدود ۲۵ ساختمان، خانه ‌ایده‌آل خود را یافت. آقای مک کوربین روند خرید خانه را «آسان» توصیف کرد و گفت که این شهر از خریداران ساختمان‌های یک یورویی، استقبال می‌کند.

او می‌گوید: «آن‌ها می‌دانند که ما به این شهر جان تازه‌ای می‌بخشیم.»

هرچند برنامه اولیه او که اصالتا اهل استرالیا است، گذراندن بخشی از سال در سیسیل بود، اما پیش از فرا رسیدن تاریخ جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، «دل به دریا زد» و برای اقامت در ایتالیا تقاضا داد.

آقای مک کوبین می‌گوید: «می‌دانم ایتالیا نیز چالش‌های خود را دارد اما جوامع عمومی در ایتالیا به‌ویژه در سیسیل که مردم مدت‌ها با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده‌اند، بسیار به هم نزدیک‌ هستند.»

او با توجه به این‌که کسی را در شهر نمی‌شناخت و زبان ایتالیایی را هم به‌ خوبی نمی‌دانست، ترک لندن را «ریسک بسیار بزرگی» می‌دید، اما می‌گوید: «قلبا می‌دانستم که این کار برای من، گامی درست است.»

او قصد دارد از محل خانه یک یورویی‌ خود یک آشپزخانه غیرانتفاعی برای مردم شهر به راه بیندازد. او فعلا در جریان نوسازی خانه‌، در یک مکان اجاره‌ای زندگی می‌کند. یک پروژه جلب اعانه که هدف آن کمک به افراد آسیب‌پذیر و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آشپزهای جوان در سراسر جهان است، تاکنون برای طرح آقای مک کوربین ۲۲ هزار پوند کمک نقدی جمع‌آوری کرده است.

مک کوربین همه را تشویق می‌کند تا در ابتکار خانه‌های یک یورویی «شرکت کنند».

او می‌گوید: «واقعا عالی‌تر از حد تصور است. خودتان را برای کاری سخت آماده کنید و تا می‌توانید خانه‌های موجود را ببینید. هرگز نمی‌توانید را از راه دور بخرید.»

© The Independent

بیشتر از زندگی