ملکه چند ساعت پیش از پخش مصاحبه جنجالی هری و مگان چه گفت؟

ستایش الیزابت دوم از «فداکاری کشورهای مشترک المنافع»

ملکه الیزابت دوم، ۸ مارس ۲۰۲۱- Steve Parsons / POOL / AFP

ملکه بریتانیا تنها چند ساعت قبل از پخش مصاحبه جنجالی اپرا با هری و مگان، بر اهمیت تماس با خانواده و دوستان در زمان‌های سخت تأکید کرد و «تعهد فداکارانه نسبت به وظایف» در تمام کشورهای مشترک‌المنافع را ستود.

شاهزاده ولز و دوک و دوشس کمبریج به مناسبت روز کشور‌های مشترک‌المنافع در برنامه شبکه بی‌بی‌سی وان شرکت کردند.

این برنامه به تأثیر جهانی بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، چگونگی عبور تکنولوژی «از مرزها یا جدایی‌ها»، و اهمیت حفظ ارتباطات اختصاص داشت.

ملکه در این برنامه گفت: «اتقافات اخیر به بسیاری‌ها کمک کردند تا قدر حمایت‌های متقابل و نعمت معنوی نزدیک بودن با دیگران را بیشتر بدانند.»

اما ستایش‌های ملکه از عبور از مرز‌ها، با اوضاع فعلی هری و مگان کاملاً در تضاد بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها چند ساعت دیگر مصاحبه هری و مگان با اپرا پخش می‌شود و قرار است در آن به جزییات این جدایی سلطنتی دشوار پرداخته شود.

در کلیپ‌های مصاحبه‌ وینفری دیده می‌شود که مگان خاندان سلطنتی را «شرکت» می‌خواند و آن‌ها را به «دروغگویی» درباره او و هری متهم می‌کند.

او همچنین به محدودیت‌های کار کردن زیر نظر خاندان سلطنتی و احساس «رهایی»ای که پس از کناره‌گیری داشته است، اشاره می‌کند.  

گزارش‌ها حاکی از آن است که ملکه این نمایش «سیرک» را تماشا نخواهد کرد و ترجیح می‌دهد روی «وظایف سلطنتی و فیلیپ» تمرکز کند. دوک ادینبورگ، ۹۹ ساله، در بیمارستان بستری است و به دلیل بیماری قلبی که از قبل داشته تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

اشاره‌های مكرر به وظایف سلطنتی می‌تواند بیانگر احساس ملكه نسبت به دور شدن نوه‌اش از خانواده سلطنتی باشد. کنارگیری دائمی هری و مگان دو هفته پیش قطعی شد و آن‌ها به بی‌احترامی به زندگی متعهدانه شخص ملکه به وظایف سلطنتی متهم شدند.

ملکه گفت: «تجربیات سال گذشته در کشورهای مشترک‌المنافع متفاوت بوده است و نمونه‌های پرشور شجاعت، تعهد و فداکاری جانفشانانه در انجام وظایف در تمام کشور‌ها و سرزمین‌های مشترک‌المنافع مشاهده شده، به ویژه توسط کسانی که در خط مقدم هستند و در جوامع خود در بخش خدمات درمانی و سایر خدمات عمومی فعال بوده‌اند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی