ملکه الیزابت همزمان با پخش مصاحبه هری و مگان سخنرانی می‌کند

به نظر می‌رسد دوک و دوشس ساسکس در مصاحبه با اپرا وینفری، درباره ترک وظایف خود در خانواده سلطنتی صحبت کنند

سخنرانی ملکه الیزابت روز یکشنبه هفتم مارس از شبکه یک تلویزیون بی‌بی‌سی پخش می‌شود - AFP

ملکه الیزابت قرار است روز یکشنبه، هفتم مارس، به مناسبت «روز اشتراک منافع» سخنرانی داشته باشد. تنها چند ساعت پس از سخنرانی ملکه، قرار است یک مصاحبه مهم با هری و مگان، دوک و دوشس ساسکس، از رسانه‌ها پخش شود.

در این مصاحبه، که اپرا وینفری انجام داده، پیش‌بینی می‌شود که دوک و دوشس ساسکس درباره ترک وظایف خود در خانواده سلطنتی صحبت کنند و برنامه‌های خود برای آینده را توضیح دهند.

این در حالی است که ملکه از برنامه‌های بزرگ برای همان روز خبر داده و قرار است همراه با دیگر اعضای خانواده سلطنتی در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت روز اشتراک منافع، شرکت کند.

مراسم روز اشتراک منافع در کلیسای وست مینستر امسال به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شده و ملکه قرار است پیام ویژه‌ای را به مناسبت این روز که از شبکه یک تلویزیون بی‌بی‌سی پخش خواهد شد، ایراد کند.

کشیش دکتر دیوید هویلی، مدیر کلیسای وست‌مینستر، گفت:‌ «مراسم روز اشتراک منافع یکی از مهم‌ترین مراسم سالانه است، اما امکان گردهمایی در اینجا موجود نیست، و ما این فرصت را به دست آوردیم تا مراسم را به خارج از دیوارهای اینجا ببریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «از این که برنامه عالی و فوق‌العاده بی‌بی‌سی همراه با خانواده سلطنتی و کلیسای وست‌مینستر در قلب آن، ارتباط‌های جهانی ما را در زمانی جشن می‌گیرد که همه ما از نظر فیزیکی جدا افتاده‌ایم، بسیار خشنود هستیم.»

اخبار مربوط به سخنرانی ملکه چند روز پس از آن منتشر شده که کاخ باکینگهام اعلام کرد هری و مگان، پس از آن که سال گذشته از نقش سلطنتی خود کناره‌گیری کردند، قرار نیست بار دیگر آن‌را  پس بگیرند.

در نتیجه، مسئولیت‌ها و وظایف زوج سلطنتی، مانند انتصابات نظامی افتخاری و حمایت‌های سلطنتی، به ملکه بازمی‌گردد و سپس در میان اعضای فعال خانواده سلطنتی تقسیم خواهد شد.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای گفت:‌ «دوک و دوشس ساسکس به ملکه اعلام کرده‌اند که به عنوان اعضای فعال و شاغل خانواده‌ سلطنتی بازنخواهند گشت.»

«ملکه پس از گفت‌وگو با دوک، به صورت کتبی تایید کرده است که با کناره‌گیری از کار خانواده سلطنتی، ادامه مسئولیت‌ها و وظایفی که بخشی از حیات خدمات عمومی است، امکان‌پذیر نیست.»

«انتصاب‌های نظامی افتخاری و حمایت‌های سلطنتی متعلق به دوک و دوشس، از همین رو، به علیاحضرت ملکه بازگردانده می‌شود و سپس در میان اعضای شاغل و فعال خانواده سلطنتی تقسیم خواهد شد.»

یک سخنگوی هری و مگان با بیانیه شخصی آنان به این موضوع پاسخ داده و گفته است:‌ «همانطور که کارهای آنان در طول یک سال گذشته نشان داده، دوک و دوشس ساسکس به وظیفه و خدمت خود به بریتانیا و سراسر جهان متعهد هستند، و به حمایت مداوم خود از سازمان‌هایی که نمایندگی آنها را برعهده دارند، فارغ از نقش سلطنتی خود، ادامه داده‌اند.»

این بیانیه می‌گوید:‌ «همه ما می‌توانیم حیاتی سرشار از خدمت را زندگی کنیم. خدمت جهان‌شمول است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی