اکثریت مردم آمریکا مخالف فرمان اجرایی بایدن در مورد مهاجران هستند

دولت بایدن و قانون‌گذاران برای ایجاد تحولات اساسی در زمینه مهاجرت راه سختی پیش رو دارند

۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف فرمان اجرایی جو بایدن هستند - SAUL LOEB / AFP

اکثریت مردم آمریکا مخالف فرمان اجرایی بایدن در مورد مهاجران هستند. نزدیک به نیمی از آن‌ها نیز مخالف برچیدن دیوار مرزی بین ایالات متحده و مکزیک توسط دولت وی هستند.

آقای بایدن در هفته‌های نخست نشستن بر مسند قدرت، فرمانی اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن «مهاجران غیرقانونی مرتکب جرایمی مانند رانندگی تحت تأثیر الکل و مواد مخدر در صورتی که جرمشان به امنیت ملی مربوط نباشد کمتر از قبل از کشور اخراج می‌شوند.»

اما طبق یک نظرسنجی که دانشگاه هاروارد و مؤسسه‌های هریس اینسایت و آنالیتیکس در فوریه گذشته انجام دادند ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با این فرمان اجرایی مخالف بودند.

این فرمان اجرایی را مناقشه‌انگیزترین فرمان اجرایی در آمریکا خوانده‌اند. بایدن فرمان اجرایی دیگری هم امضا کرده که بر اساس آن «مدرسه‌ها موظف‌ هستند بگذارند بچه‌هایی که از نظر جسمی پسرند اما خود را دختر هویت‌یابی می‌کنند با دخترها ورزش کنند و برعکس.» ۵۵ درصد مردم با این فرمان اجرایی نیز مخالف‌اند.

این نظرسنجی هم‌چنین از پاسخ‌دهندگان خواسته نظرخود را در مورد برچیدن دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک توسط دولت بایدن اعلام کنند. این دیوار در دولت ترامپ ساخته شده است. نتیجه این شد که ۷۴ درصد آمریکایی‌ها مخالف برچیدن این دیوار بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن فرمان‌های اجرایی دیگری نیز در مورد مهاجران امضا کرده که با واکنش بهتری از سوی افکار عمومی مواجه شده است.

طبق نظرسنجی مؤسسه مورنینگ کانسالت ۶۰ درصد آمریکایی‌ها با تشکیل کارگروه ویژه توسط بایدن برای رساندن کودکان به والدینی که در دولت ترامپ در مرز از هم جدا شده بودند موافق‌اند. هم‌چنین ۵۵ درصد رأی‌دهندگان از دولت بایدن در بازنگری همه سیاست‌های مهاجرتی دوره ترامپ حمایت کردند.

نظرسنجی جدید مؤسسه پاپیولس نشان می‌دهد مهاجرت مهم‌ترین عامل ایجاد فضایی دوقطبی در میان آمریکایی‌ها است.

در نظرسنجی پاپیولس از رأی‌دهندگان خواسته شد ۵۵ مشکل کشور را به ترتیب از مهم‌ترین تا بی‌اهمیت‌ترین رتبه‌بندی کنند. در نهایت کسانی که به ترامپ رأی داده بودند «استقبال از مهاجرت» را در پنجاه و دومین مرتبه اهمیت قرار داده بودند حال آنکه برای طرفداران بایدن این عامل، رتبه بیست و هفتم را داشت.

این دوقطبی شدن در مورد «امن‌تر کردن مرزهای کشور» نیز دیده شد. حامیان ترامپ این موضوع را دومین مسئله مهم کشور ارزیابی کردند، حال آن که از نظر بایدنی‌ها رتبه سی و یکم را داشت.

حامیان ترامپ محدود کردن مهاجرت را در درجه سوم اولویت قرار دادند، اما حامیان بایدن آن را در رتبه چهل و ششم اولویت‌های کشور جای دادند.

نتایج این نظرسنجی نشان‌ می‌دهد به علت اختلاف نظر قابل توجه میان رأی‌دهندگان در سراسر کشور، دولت بایدن و قانون‌گذاران برای ایجاد تحولات اساسی در زمینه مهاجرت راه سختی پیش رو دارند.

سیاست‌های مهاجرتی آقای بایدن با موشکافی‌‌ها و ایرادگیری‌هایی همراه شده است. این در حالی است که نظرسنجی دانشگاه هاروارد و مؤسسه‌های هریس اینسایت و آنالیتیکس نشان می‌دهد ۷۳ درصد رأی‌دهندگان با تخصیص بودجه ۱ تریلیون و ۹۰۰ میلیارد دلاری به برنامه نجات آمریکا از همه‌گیری کووید ۱۹ موافق‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان