امیر عبداللهیان: بدون جانفشانی قاسم سلیمانی پاپ نمی‌توانست وارد بغداد شود

پاپ فرانسیس صبح جمعه وارد عراق شد و در فرودگاه مورد استقبال نخست‌وزیر این کشور قرار گرفت

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل- عکس از ایرنا

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل روز جمعه در واکنش به سفر ‫رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق گفت، بدون نقش مهم قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان متحد او در مبارزه با داعش در عراق و منطقه، او امروز نمی‌توانست با امنیت و آرامش وارد بغداد شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در پیامی در توییتر نوشت، «‫پاپ فرانسیس وارد بغداد شد. بدون نقش مهم جانفشانی ابومهدی المهندس، سردار سلیمانی و شهدای مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و منطقه، امروز پاپ اعظم واتیکان نمی‌توانست با امنیت و آرامش وارد عراق شود.»

وی در ادامه توییت خود «مداخلات کاخ سفید و وجود نظامیان آمریکا در عراق و منطقه» را عامل ناامنی در منطقه دانسته است. این در حالی است که ایالات متحده و متحدان آن در جهان و خاورمیانه رفتار حکومت ایران و فعالیت‌های سپاه پاسداران را عامل بی‌ثباتی و درگیری در منطقه می‌دانند.

قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط ارتش آمریکا کشته شد.

پاپ فرانسیس که صبح جمعه ایتالیا را به مقصد عراق ترک کرد، ساعت ۱:۵۵ بعد از ظهر به وقت محلی وارد بغداد شد و در فرودگاه مورد استقبال نخست‌وزیر آن کشور قرار گرفت. این سفر نخستین سفر یک رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق و همچنین نخستین سفر پاپ فرانسیس از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ است.

بیشتر از جهان