پاپ فرانسیس مخالفت با واکسن کرونا را یک «انکار انتحاری» خواند

پاپ پیش‌تر از رهبران کشورهای جهان خواسته بود تا دسترسی همگانی را به واکسن کرونا فراهم کنند

پاپ از مردم خواست واکسن کووید-۱۹ را تزریق کنند و گفت خود او هم این کار را خواهد کرد- HANDOUT / VATICAN MEDIA / AFP

رهبر کاتولیک‌های جهان مخالفت با واکسن‌های تولید شده برای مقابله با ویروس جدید کرونا را یک «انکار انتحاری» خواند و از مردم خواست واکسن کووید-۱۹ را تزریق کنند و گفت خود او هم این کار را خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که روز شنبه پخش شد، گفت: «هفته آینده، ما اینجا (در واتیکان) کار را شروع خواهیم کرد و من هم وقت گرفته‌ام. ما باید این کار را بکنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در گفت‌وگو با کانال۵ ایتالیا که بخشی از آن امروز پخش شد و نسخه کامل آن فردا پخش خواهد شد، در واکنش به برخی مخالفت‌ها با واکسن‌های موجود، گفت: «این یک انکار انتحاری است که قابل توجیه نیست، اما امروز ما باید واکسینه شویم.»

رهبر کلیسای کاتولیک پیشتر در اوایل دی ماه در سخنانی به مناسبت میلاد مسیح، از رهبران کشورهای جهان خواسته بود تا دسترسی همگانی را به واکسن کرونا فراهم کنند.

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان برای دریافت هر چه زودتر واکسن‌های تایید شده و ارائه آن به مردم خودشان با هم در رقابت هستند، رهبر جمهوری اسلامی ایران ورود آن‌ها را به ایران ممنوع اعلام کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای روز جمعه گفت، به واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی اعتماد ندارد و به مسئولان گفته است که ورود آنها به کشور ممنوع است.

بیشتر از جهان