موراتا فرشته نجات یوونتوس

یوونتوس در حال حاضر با ۴۹ امتیاز در رده سوم جدول است و با این پیروزی توانست خود را به سه امتیازی میلان رده دومی برساند

موراتا مهاجم تیم فوتبال یوونتوس - Isabella BONOTTO / AFP

تیم فوتبال یوونتوس پس از چند بازی ضعیف و ناکامی مقابل ورونا، بالاخره طعم پیروزی را چشید. آن‌ها در این فصل از رقابت‌ها نتوانسته‌اند صلابت سال‌های گذشته خود به نمایش بگذارند.

 «بیانکونِری‌ها» در ورزشگاه خانگی خود میزبان اسپتزیا، تیم رده پانزدهمی جدول مسابقات بودند که توانستند با نتیجه سه بر صفر پیروز شوند و جایگاه سومی خود را حفظ کردند. آندره پیرلو، سرمربی تیم فوتبال یوونتوس، که در این روزها به دلیل عملکرد تیمش مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است، مانند دیدارهای قبلی در این بازی هم عده‌ای از بازیکنان اصلی خود را به علت آسیب‌دیدگی در اختیار نداشت و تنها خبر خوش برای او و طرفداران تیم، بازگشت آلوارو موراتا، مهاجم اصلی بیانکونری‌ها بود که پس از پشت سر گذاشتن سرماخوردگی و مشکلات عفونی، روی نیمکت ذخیره‌ها نشست تا در صورت لزوم به بازی گرفته شود. تنها دلخوشی یووه در مسابقات این فصل، گلزنی‌های رونالدو بود که او را در صدر جدول گلزنان این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا قرار داده است.

نیمه اول بازی زیاد چنگی به دل نمی‌زد و حملات پراکنده یوونتوس نمی‌توانست موقعیت خطرناکی روی دروازه اسپتزیا ایجاد کند. در نیمه دوم، تیم یووه بازی را بهتر آغاز کرد و آن‌ها می‌توانستند در دقیقه ۴۸ با ضربه وستون مک کنی به گل برسند اما موفق نشدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دقیقه ۶۱ تعویض‌های طلایی پیرلو برای یووه انجام شد؛ مک کنی جای خود را به موراتا داد و برناردسکی به جای فرابوتا وارد زمین شد. موراتا که پس از یک غیبت طولانی فرصت بازی را پیدا می‌کرد موفق شد در بدو ورود روی پاس برناردسکی دروازه تیم میهمان را باز کند و فرشته نجات این روزهای یووه باشد. او پس از ۷۳ روز موفق به گلزنی برای یووه شد.

تیم اسپتزیا پس از دریافت گل، برای جبران نتیجه کمی رو به جلوتر بازی کرد و همین موضوع باعث شد تا روی ضد حملات تیم یووه غافلگیر شود. کیه زا و رونالدو از تیم میزبان موفق شدند دو بار دیگر دروازه اسپتزیا را باز کنند و به یک برد مهم دست یابند. البته تیم میهمان در لحظات پایانی بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که شزنی، دروازه‌بان تیم فوتبال یوونتوس، موفق شد توپ را مهار کند و در نهایت این رقابت با نتیجه سه بر صفر به سود بانوی پیر به پایان رسید.

پیرلو بعد از پایان بازی معتقد بود که در این شروع ضعیفی بازی داشته‌اند که علت آن، خستگی بازیکنان بوده است؛ چرا که آن‌ها در این روزها اکثر بازیکنان خود را در اختیار ندارند و این موضوع سبب می‌شود که فشار زیادی به بقیه بازیکنان وارد شود. او معتقد است که جبران امتیازات عقب افتاده از اینتر امکان پذیر است و تصریح کرد که آن‌ها تا آخرین لحظه برای قهرمانی تلاش خواهند کرد.

تیم فوتبال یوونتوس روز شنبه هفته آینده در دیداری حساس مقابل تیم فوتبال لاتزیو به میدان خواهد رفت. یوونتوس در حال حاضر با ۴۹ امتیاز در رده سوم جدول است و با این پیروزی توانست خود را به سه امتیازی میلان رده دومی برساند.

بیشتر از ورزش