اولین هتل فضایی جهان در سال ۲۰۲۷ افتتاح می‌شود

کشتی مسافری فضایی، رباتی «انسان‌نما» خواهد داشت که متصدی میخانه است

طرح تخیلی از یکی از تالارهای درون هتل فضایی - عکس از وبسایت شرکت اوربیتال اسمبلی کورپوریشن

برای مسافری که واقعا می‌خواهد از همه چیز دور شود، نوع جدیدی از هتل ممکن است بهترین راه‌حل باشد.

اولین هتل جهان در فضا قرار است در سال ۲۰۲۷ افتتاح شود. این هتل که ایستگاه فضایی «وُیجر کلاس» (Voyager Class) نام دارد می‌تواند تا ۴۰۰ مهمان را پذیرا باشد؛ اما بنا بر برنامه‌های این پروژه بلندپروازانه، این هتل فقط مکانی برای خواب مهمانان نخواهد بود و علاوه بر اتاق‌های خواب، چندین میخانه و رستوران‌ و حتی باشگاهی ورزشی هم خواهد داشت.

«اوربیتال اسمبلی»، شرکتی که اجرای این طرح را بر عهده دارد، اعلام کرده است که ساخت وُیاجر کلاس از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

به گفته وب‌سایت این شرکت، «این ایستگاه طراحی شده تا هم به آژانس‌های فضایی ملی که می‌خواهند در شرایط ضعیف بودن جاذبه تحقیقاتی انجام دهند، سرویس دهد و هم مکانی برای گردشگران فضایی باشد که می‌خواهند زندگی در یک ایستگاه فضایی بزرگ و راحتی حاصل از بی وزنی ناشی از جاذبه کم را در هتلی زیبا تجربه کنند.»

ساختار کلی این ایستگاه فضایی شامل دو حلقه متحدالمرکز است که حلقه داخلی صرفا برای لنگرگیری استفاده می‌شود و حلقه بیرونی «اسکلت این ایستگاه فضایی» است و «مکان‌هایی برای اسکان مهمانان، سلول‌های خورشیدی، گرم‌کن‌ها و سیستم حمل و نقلی ریلی دارد.»

استوانه‌هایی به حلقه بیرونی متصل خواهد شد که کاربردهای متفاوتی دارند: بعضی می‌تواند برای اهداف تحقیقاتی و تعلیماتی به ناسا فروخته شوند در حالی که برخی دیگر برای اسکان گردشگران یا سایر تسهیلات هتل استفاده خواهند شد.

این ایستگاه فضایی چرخان به نحوی طراحی خواهد شد «تا با افزایش یا کاهش سرعت چرخش، میزان متفاوتی از جاذبه مصنوعی تولید کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت ام‌اس‌سی کروز(MSC Cruises)، به گردشگرانی که کمتر ماجراجو هستند اما  بازهم دوست دارند مزه آینده را بچشند، اعلام کرده است که کشتی آخرین مدل جدید آن‌ها که کمی بعدتر در سال جاری میلادی راه‌اندازی خواهد شد، رباتی «انسان‌نما» دارد که متصدی میخانه است.

این ربات که به نام با مسمای«راب» خوانده می‌شود، ساقی میخانه و از جمله کارمندان مشغول روی عرشه کشتی ام‌اس‌سی ویرچوئوسا (MSC Virtuosa) خواهد بود.

به گفته این شرکت کشتی‌رانی، راب، پشت بساط میخانه «آینده‌گرایانه» کشتی آماده است تا «کوکتل‌های الکلی و غیرالکلی منحصر به فردش را درست کند و به مهمانان ارائه دهد؛ او مانند هر میخانه‌چی، فهرستی بی‌پایان از نوشیدنی‌های اختصاصی دارد. او در عین حال با مهمانان با صدای خود ارتباط برقرار می‌کند و هنگام حضور آنان در میخانه، تجربه انسان‌گونه‌ای را فراهم می‌آورد.»

حضور این ربات هم همسو با جزئیات زیبای میخانه است که «ام‌اس‌سی استارشیپ کلاب» نام دارد.

سرسرایی با هولوگرام‌های سه بعدی، دیواری از هنرهای دیجیتال و میز کاملا تعاملی و قابل لمس این کشتی، از «فضاپیمای آینده» الهام گرفته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی