آغاز به کار نخستین سفیر امارات متحده عربی در اسرائیل

آل‌خاجه گفت که روابط جدید بین کشورها برای همه مردم صلح دوست به عنوان «چراغی از امید در تاریخ بشر» باقی خواهد ماند

محمد محمود آل خاجه، سفیر امارات در اسرائیل در کنار رووین ریولین، رئیس جمهور اسرائیل – عکس از خبرگزاری WAM

روز دوشنبه، ۱۱ اسفندماه، حدود شش ماه پس از آنکه امارات متحده عربی روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کرد، نخستین سفیر امارات متحده عربی در اسرائیل کار خود را در این کشور آغاز کرد.

محمد ال‌خاجه، پیش از دیدار با رووین ریولین، رئیس جمهور اسرائیل، برای ارایه رسمی اعتبارنامه خود با گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه در اورشلیم دیدار کرد.

سفیر امارات در اسرائیل گفت که روابط جدید بین کشورها برای همه مردم صلح دوست به عنوان «چراغی از امید در تاریخ بشر» باقی خواهد ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسرائیل و امارات متحده عربی عادی سازی روابط خود را بر اساس پیمان‌ ابراهیم که با کمک دولت دونالد ترامپ شکل گرفت، اعلام کردند. این نام به پدر سه دین بزرگ توحیدی جهان اشاره دارد. اسرائیل نیز ایتان نائه، سفیر خود را به امارات متحده عربی اعزام کرده است.

به نوشته عرب‌نیوز، به دلیل عدم اعتماد به دشمن منطقه‌ای مشترک، که ایران است، دو کشور سال‌ها روابط پنهان امنیتی داشتند. آنها برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک در ماه سپتامبر در کاخ سفید قراردادی امضا کردند.

از ماه اوت، ایالات متحده برای آغاز روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش توافق‌نامه‌هایی را شکل داد. تا آن زمان، مصر و اردن تنها کشورهای عربی بودند که به ترتیب در سال ۱۹۷۹ و ۱۹۹۴ معاهده صلح با اسرائیل امضا کرده بودند.

بیشتر از جهان