نتانیاهو هفته آینده به امارات می‌رود

مساله ایران یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در دیدار مقامات اسرائیل و امارات خواهد بود

امضای توافق عادی‎سازی روابط میان نخست وزیر اسرائیل و وزرای امور خارجه بحرین و امارات، به میانجی‌گری دونالد ترامپ، ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ - SAUL LOEB / AFP

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هفته آینده به امارات متحده عربی سفر می کند. این سفر یکی از نتایج توافق ابراهیم است که تابستان گذشته میان دو کشور به امضا رسید.

به گزارش اورشلیم‌پست، نتانیاهو قصد دارد محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد کشور امارات، در ابوظبی دیدار کند. انتظار می‌رود که مساله ایران یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در این دیدار باشد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا، تمایل خود را برای پیوستن مجدد ایالات متحده به برجام ابراز كرده است.

این در حالی است که اسرائیل و امارات هم ایران را تهدیدی بزرگ در منطقه می‌دانند. موضع‌گیری نتانیاهو در برابر توافق ایران در سال ۲۰۱۵ به نزدیكی كشورهای مخالف كمك كرد و سرانجام به توافق‌نامه صلح و عادی‌‌سازی آبراهیم منجر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روی سفر سفر نتانیاهو به امارات ماه‌ها کار شده است، اما به دلیل محدودیت‌های کووید-۱۹ و تحولات سیاسی در اسرائیل، این سفر بارها به تعویق افتاد. قرار است این سفر بلافاصله پس از لغو ممنوعیت پروازهای بین المللی توسط دولت انجام شود.

در ابتدا نتانیاهو قصد داشت از ابوظبی و دبی در امارات و همچنین منامه، پایتخت بحرین دیدار کند. اما این سفر به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا به بازدید چند ساعته از ابوظبی تغییر یافت.

بیشتر از جهان