اولین سفیر امارات در اسرائیل، هفته آینده شروع به کار می‌کند

محمد محمود الخواجه استوارنامه خود را به رئیس‌جمهوری اسرائیل تقدیم و با مقامات عالی دولت ملاقات می‌کند

سفیر امارت در اسرائیل با نماینده اسرائیل در امارات دیدار کرد - عکس از توییتر محمد محمود الخواجه

اولین سفیر امارات متحده عربی در اسرائیل دوشنبه آینده وارد این کشور خواهد شد و با مقامات ارشد دولت دیدار خواهد کرد. او همچنین قصد دارد مکان‌های مناسب برای سفارت و خانه خود را نیز انتخاب کند.

وب‌سایت خبری والا به نقل از منابع ارشد دیپلماتیک اسرائیلی و اماراتی گزارش داد که محمد محمود الخواجه با تیم کوچکی از کارمندان به اسرائیل می‌رود و به مدت پنج‌روز در این کشور می‌ماند. قرار است او روز سه‌شنبه استوارنامه خود را به رئیس‌جمهوری روون ریولین تقدیم کند.

همچنین، او با نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد اسرائیلی دیدار خواهد کرد.

او پیش‌تر، در حضور شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، نایب‌رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی، برای تصدی سمت خود سوگند یاد کرده بود.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، در ابتدای هفته، الخواجه با سفیر موقت اسرائیل در امارات متحده عربی دیدار کرد. نماینده اسرائیل تا زمان تأسیس سفارت دائم، در یک دفتر موقت در ابوظبی فعالیت می‌کند.

اگرچه دو کشور کار تاسیس سفارتخانه‌های خود را دنبال می‌کنند، اما توافق‌نامه لغو روادید بین اسرائیل و امارات به دلیل شیوع ویروس کرونا، موقتاً متوقف شده است.

در اوایل ماه جاری، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، سفر خود به امارات را به تعویق انداخت و تاریخ قطعی انجام این سفر هنوز اعلام نشده است. دفتر نخست‌وزیر در آن زمان گفت که تصمیم به تعویق انداختن سفر به مدت نامعلوم به دلیل بسته شدن سفر هوایی به اسرائیل و در راستای قرنطینه ملی گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتانیاهو قصد داشت پیش از انتخابات ۲۳ مارس در اسرائیل، در اولین سفر رسمی از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با امارات و بحرین، به ابوظبی و منامه سفر کند. این سفر ابتدا به طور آزمایشی برای اوایل ژانویه و سپس برای اواخر همان ماه برنامه‌ریزی شده بود، اما با توجه به ملاحظات مربوط به کرونا، موقتاً لغو شده است.

امارات متحده عربی و بحرین در ماه اوت به‌عنوان اولین کشورهای عربی در یک ربع قرن اخیر، با عادی‌سازی روابط خود، با اسرائیل روابط رسمی برقرار کردند.

بیشتر از جهان