نمایش درخشان توپچی‌ها مقابل لستر

پیروزی آرسنال نتوانست تغییری در رده‌بندی جدول مسابقات لیگ جزیره ایجاد کند و آن‌ها کماکان در میانه و رده دهم قرار دارند

آرتتا سرمربی و ویلیان بازیکن تیم فوتبال آرسنال - Rui Vieira / POOL / AFP

تیم فوتبال آرسنال ملقب به توپچی‌های لندن در هفته‌های اخیر توانسته‌اند روند پیروزی‌های خود را حفظ کنند و همچنین توانستند در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا در یک بازی بسیار دیدنی تیم فوتبال بنفیکای پرتغال را شکست دهند و به جمع ۱۶ تیم پایانی این مسابقات راه پیدا کردند.

شاید مسابقات باشگاه‌های اروپا برای تیم آرتتا بسیار مهم‌تر از مسابقات لیگ برترانگلستان باشد چرا که گرفتن سهمیه برای مسابقات لیگ قهرمانان اروپا عملاً برای آن‌ها غیر ممکن است، نتایج ضعیف ابتدای فصل برای آرسنال و از دست دادن امتیازهای حساس در مسابقات مهم آن‌ها را در رده دهم جدول جای داده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که آن‌ها این رقابت‌ها را در اولویت قرار داده‌اند، چراکه با قهرمانی در آن می‌توانند جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند.

اما یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلستان بین تیم‌های آرسنال و تیم فوتبال لستر که دراین فصل با برندان راجرز نتایج قابل قبولی گرفته و هم اکنون در رده سوم جدول قرار دارد، برگزار شد. این بازی که در ورزشگاه خانگی لستر یعنی کینگ پاور برگزار می‌شد، می‌توانست با برد تیم میزبان آن‌ها را به رده دوم جدول منتقل کند. اما برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها تیم فوتبال آرسنال با ارائه بازی بهتر و هوشمندانه‌تر موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ تیم فوتبال لستر را شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لستر که بازی را بهتر آغاز کرده بود در همان دقایق ابتدایی بازی موفق شد توسط تیلمانس دروازه آرسنال را باز کند. اما پس از دریافت گل، تیم فوتبال آرسنال بازی را در دست گرفت و به خوبی اداره کرد و تیم فوتبال لستر نتوانست از شرایط میزبانی به خوبی استفاده کند و درنهایت آرسنال موفق شد در طول بازی سه گل توسط لوئیز، لاکازت و پپه به ثمر برساند و این بازی را سه بر یک پیروز شود.

پیروزی آرسنال نتوانست تغییری در رده‌بندی جدول مسابقات لیگ جزیره ایجاد کند و آن‌ها کماکان در میانه و رده دهم قرار دارند. آرتتا که در پایان بازی ازنتیجه به دست آمده خوشحال بود گفت: «من به داشتن چنین تیمی افتخار می‌کنم، ما در دو مسابقه گذشته عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم شخصیت تیمی خود را به نمایش بگذاریم؛ شکست بنفیکا و حالا برد درمقابل تیم قدرتمند لستر. من به تیم خود افتخار می‌کنم، در بازی مقابل لستر انرژی خیلی زیادی داشتیم و به دلیل برد در مسابقات اروپایی انگیزه فراوانی برای پیروزی در این دیداربه وجود آمده بود.

ازنمایش ویلیان بسیار خوشحالم، او به تازگی درتمرینات بسیار خوب کار می‌کند و حضورش در مسابقه مقابل بنفیکا باعث شد تا ما در آن رقابت به پیروزی برسیم. ما مقداری تغییرات در این بازی انجام دادیم، اگرچه که اعتقادی به روند چرخشی ندارم اما دوست دارم که همه بتوانند بازی کنند.»

تیم آرسنال که هم اکنون ۳۷ امتیاز دارد امیدوار است تا بتواند در صورت توقف تیم‌های بالاتر از خود یعنی تاتنهام و استون‌ویلا خود را به رده هشتم جدول نزدیک‌تر کند.

بیشتر از ورزش