سوریه حمله آمریکا را محکوم کرد: دولت بایدن قانون جنگل را پیش نگیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم که به سوریه سفر کرده، این حمله را نقض حقوق بشر و قوانین بین‌الملل خواند.

حمله هوایی که در ساعات اولیه روز جمعه به وقت محلی صورت گرفت، سایت‌های نظامی در داخل خاک سوریه، در مرز عراق و سوریه را هدف قرار داد

سوریه حمله هوایی آمریکا روز جمعه به مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در شرق این کشور را محکوم کرد و آن را «اقدامی ناجوانمردانه» خواند و از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست که «قانون جنگل» را پیش نگیرد.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای تصریح کرد: «سوریه حمله ناجوانمردانه آمریکا به مناطقی در دیرالزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق را به شدیدترین لحن محکوم می کند.»

در این بیانیه گفته شده: «دولت بایدن قرار است به مشروعیت بین‌المللی پایبند باشد، نه به قانون جنگل، همچون کاری که دولت قبلی انجام داد.»

در عین حال، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم که به سوریه سفر کرده، این حمله را محکوم کرد و آن را نقض حقوق بشر و قوانین بین‌الملل خواند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله هوایی که در ساعات اولیه روز جمعه، نهم اسفندماه، به وقت محلی صورت گرفت، سایت‌های نظامی در داخل خاک سوریه، در مرز عراق و سوریه را هدف قرار داد. در این منطقه مرزی مهم، گروه‌های تحت حمایت ایران کنترل تسلیحات، پرسنل و کالاهایی را که ردوبدل می‌شود، به عهده دارند. گفته می‌شود در این حمله، دست کم ۲۲ تن از نیروهای حشدالشعبی، گروه شبه نظامی شیعه عراقی که هوادار جمهوری اسلامی است کشته شده‌اند. گزارشی از کشته شدن نیروهای ایرانی منتشر نشده است.

پیش از این، کشورهای روسیه و چین خواستار احترام واشینگتن به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شده بودند.

سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت حمله هوایی شب گذشته ارتش آمریکا به سوریه این پیام را دربر داشت که جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای محافظت از آمریکایی‌ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم شامگاه جمعه به وقت محلی به ایران هشدار داد که «نمی‌توانید با مصونیت کامل عمل کنید. مراقب باشد.»