ژاپن به خانواده فردی که بر اثر تزریق واکسن کرونا بمیرد غرامت می‌دهد

وزارت بهداشت این کشور مدت‌ها است که چنین غرامتی را می‌پردازد و این موضوع تمامی انواع واکسن‌ها را شامل می‌شود

هم‌اکنون در ژاپن، کهنسالان در اولویت تزریق واکسن قرار دارند - Kazuhiro NOGI / AFP

وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد به خانواده هر فردی که بر اثر تزریق واکسن کووید-۱۹ فوت کند، ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ین (معادل ۲۹۵ هزار و ۵۹۰ پوند) می‌پردازد.

به این خانواده‌ها تا مبلغ  ۲۰۹ هزار ین (معادل یک هزار و ۴۰۰ پوند) هم هزینه خاکسپاری پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن، وزارت بهداشت این کشور مدت‌ها است که چنین غرامتی را می‌پردازد و این موضوع تزریق تمامی انواع واکسن‌ها را شامل می‌شود و مختص به کووید-۱۹ نیست اما نوریهیسا تامورا، وزیر بهداشت ژاپن، در نشست بودجه‌بندی دوباره بر این موضوع تاکید کرده است.

آقای نوریهیسا گفته است که اگر شخصی بر اثر تزریق واکسن، در درازمدت به کم‌توانی هم دچار شود، به خانواده وی پنج میلیون و ۵۶ هزار و ۸۰۰ ین (معادل ۳۳هزار و ۸۰۰ پوند) پرداخت خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته رئیس برنامه تزریق واکسن ژاپن، تاکنون به علت محدودیت‌هایی که برای تامین واکسن کووید-۱۹ وجود داشته، میزان تزریق محدود بوده است. هم‌اکنون در این کشور، کهنسالان در اولویت تزریق قرار دارند و منتظر دریافت محموله‌های بیشتری از واکسن فایزر هستند که تنها واکسن مورد تایید در ژاپن است.

تارو کونو، وزیر اصلاحات سازمانی ژاپن، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیون ملی ان‌اچ‌ک این کشور، هشدار داد که با وجود افزایش تولید واکسن فایزر در اروپا، بعید است که این واکسن تا ماه مه به ژاپن برسد. آقای تارو گفت: دوست داریم تزریق واکسن به کهنسالان را از ماه آوریل شروع کنیم ولی متاسفانه در آغاز مقدار بسیار محدودی واکسن به آن‌ها اختصاص خواهد یافت. برای همین می‌خواهیم کار را کندتر آغاز کنیم

ژاپن برای دریافت بیش از ۵۰۰ میلیون دوز واکسن با شرکت‌های داروسازی غربی مذاکره کرده است ولی متولیان قانونی در این کشور، تاکنون فقط یک واکسن را تایید کرده‌اند.

گزارش تکمیلی در رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان