جوکوویچ، سلطان بلامنازع مسابقات تنیس ملبورن

جوکوویچ با این پیروزی مجموع جام‌های خود را در مسابقات گرند اسلم به عدد هجده رساند

نواک جوکوویج قهرمان مسابقات تنیس آزاد استرالیا در سال ۲۰۲۱ - Patrick HAMILTON / AFP

روز نهایی مسابقات تنیس در استرالیا فرا رسید و همه طرفداران این رشته در سراسر دنیا منتظر دیدن یک فینال هیجان‌انگیز بین جوکوویچ و مدودف در رقابتی بودند که برای هردو بسیار مهم بود. پیروزی در این مسابقه می‌توانست حکم اولین گرند اسلم در تاریخ مسابقات مدودف باشد و از سوی دیگر، برد جوکوویچ می‌توانست او را رکوردار قهرمانی در مسابقات آزاد استرالیا کند. 

پیش ازاین رقابت، جوکو و مدودف ۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که در آن‌ها ۴ برد از آن جوکوویچ بود و این امر می‌توانست به او انرژی مضاعفی برای این مسابقه بدهد. مدودف نیز تا پیش از این مسابقه حساس رکورد فوق العاده‌ای از خود به جا گذاشته بود. او توانسته بود در دو مسابقه پایانی در سال گذشته میلادی عنوان قهرمانی را کسب کند و با ۲۰ بازی بدون شکست پا به این مسابقه حساس گذاشته بود که می‌توانست بیست و یکمین و مهمترین آن باشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هردو تنیسور کار را در ست اول بسیار پر استرس آغاز کردند، اما جوکوویچ بود که توانست بر بازی خود مسلط شود. او در هشت سالی که به دیدار نهایی راه یافته است، هیچگاه در این استادیوم، یعنی «راد لیور آرنا»، شکست نخورده بود و با فضای آن محیط آشنایی کامل داشت. ست اول دستخوش اشتباهات زیادی از هر دو بازیکن بود، اما در نهایت جوکو ست اول را ۷-۵ پیروز شد. اما همگان از مدودف انتظار داشتند تا مانند بازی نهایی در مسابقات تنیس آزاد امریکا که در مقابل نادال انجام داده بود، اینجا نیز بدرخشد و رقابت را جذاب‌تر کند. اما نمایش ضعیف او چیزی دیگری را بیان کرد و مدودف نتوانست بازی خوب خود در مراحل قبل‌تر را به نمایش بگذارد و ست دوم وسوم مسابقه را نیز با نتایج مشابه ۲-۶ واگذار کرد تا نواک جوکوویچ برای نهمین بار عنوان قهرمانی در این مسابقات را به‌دست آورد.

تا پیش از این، همگان وقتی عنوان «پادشاه دنیای تنیس» را می‌شنیدند، بی‌گمان به یاد نادال می‌افتادند، چرا که او توانسته است ۱۳ بار قهرمانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه را تصاحب کند. اما این بار پادشاهی دیگر نیز دردنیای تنیس به‌پا خاسته است که توانسته ۹ بار رقابت‌های تنیس در استرالیا را تصاحب کند و حتی از فدرر که موفق شده است هشت بار مسابقات تنیس ویمبلدون را فتح کند، فراتر رود. 

جوکوویچ با این پیروزی مجموع جام‌های خود را در مسابقات گرند اسلم به عدد هجده رساند و پشت سر نادال و فدرر قرار گرفت که هر یک بیست عنوان گرند اسلم را در اختیار دارند. دانیل مدودف روس نیز پس از کافلنیکوف و مارات سافین، به عنوان سومین تنیسوراهل روسیه شناخته می‌شود که به دیدار نهایی این مسابقات راه یافته است. 

جوکوویچ که در مراحل اول این مسابقات خطر حذف شدن را پیش رو داشت، حالا با قهرمانی در این مسابقات زنگ خطر را برای تبدیل شدنش به عنوان بهترین تنیسور مرد در تاریخ این رشته برای دو رقیب خود، یعنی نادال و فدرر، به صدا در آورده است. 

بیشتر از ورزش