جمع‌آوری بیش از ۶۸ هزار دلار برای پسربچه‌ تگزاسی جان سپرده از سرما

کریستین آرزو داشت دوباره پدربزرگ و مادربزرگش را در هندوراس ببیند

بازرسان هنوز مشغول بررسی عامل مرگ این کودکند- EUTERS/Brandon Wade

برای یک پسربچه‌ تگزاسی که احتمالا به علت سرمازدگی در پی برف‌بازی هنگام کولاک جان باخته، بیش از ۶۸ هزار دلار جمع شده است.

برای ادای احترام به کریستین پاون پیندای ۱۱ ساله، که روز سه‌شنبه در خانه موقتی و سرد خانواده‌ خود در کونروی تگزاس، در شمال هوستن، جان سپرد، صفحه‌ای در «گو فاند می» (GoFundMe page) ساخته شده است.

در بیانیه این صفحه آمده است: «به علت کاهش دما در منطقه کونرو، این خانواده دو روز برق نداشت. امروز صبح زود ۱۶ فوریه دمای هوا ۱۲ درجه کاهش یافت. کریستین را بی‌جان پیدا کردند. پول جمع می‌کنیم تا بتوانیم جسدش را به هندوراس منتقل کنیم. آرزو داشت دوباره پدربزرگ و مادربزرگش را ببیند و مادرش می‌خواهد آرزوی او برآورده شود. لطفا هرقدر می‌توانید کمک کنید تا بتواند به این خواسته‌اش برسد. خدا خیرتان دهد.»

برای این منظور، فقط پنج هزار دلار لازم بود اما مرگ غم‌انگیز کریستین، سیل کمک‌های مردمی را سرازیر کرد که بیش از ۶۸ هزار دلار عاید این خانواده کرده است.

بازرسان هنوز مشغول بررسی عامل مرگ این کودکند، اما خانواده‌ او معتقدند که علت مرگ، سرمازدگی بوده است. این خانواده همچون میلیون‌ها تگزاسی دیگر چندین روز در میانه کولاک و طوفان زمستانی، بی‌برق مانده بودند.

به گزارش یونی‌ویژن، کریستین پس از یک سال و اندی دوری از مادرش، در سال ۲۰۱۹ به آمریکا نزد او آمد. این بچه روز دوشنبه در میانه طوفان زمستانی بیرون مشغول برف‌بازی بوده، چون اولین بار بوده که برف می‌دیده است. مادرش حتی از بازی کردن این پسر نوجوان در بیرون از خانه با کاپشن قرمزش، ویدیوهایی گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماریا الیزا پیندا، مادر کریستین، در مصاحبه با هوستن کرانیکل گفت: «اوضاع خوب بود. آن روز خوش و خرم بود و اصلا مریض نبود.» اما روز بعد که خانواده‌اش خیال می‌کردند کریستین خواب است، پیکرش را زیر چندین لایه پتو بی‌جان یافتند.

بلای سرما که به جان چندین ایالت از جمله تگزاس افتاده، تاکنون جان ۴۷ نفر را در ایالات‌متحده گرفته است. به گزارش واشنگتن پست، شمار قربانیان در تگزاس ۳۰ نفر بوده است. مردی ۷۵ ساله از اهالی تگزاس وقتی بیرون رفت تا مخزن اکسیژن را از پشت وانتش بیاورد، از سرمازدگی جان باخت. بر اساس گزارش‌ها مردی ۶۰ ساله اهل ابیلین تگزاس نیز در صندلی راحتی در کنار زنش یخ زد و مرد. طبق اعلام مقامات، همسر او به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش واشنگتن پست، دست‌کم پنج نفر که برای گرم ماندن در خودرو خوابیده بودند، از مسمومیت مونوکسید کربن جان باخته‌اند. مادربزرگ و سه کودکی که خواسته بودند خانه را گرم کنند، در آتش‌سوزی خانه‌ در شوگرلند تگزاس از دست رفتند.

توفان زمستانی با افزایش دما در تگزاس به پایان رسیده است، اما حالا اهالی این ایالت دچار کمبود غذا و آب و نیز سرخوردگی از خرابی سامانه‌های برقی هستند که قطع برق چند روزه در خانه‌های مسکونی را سبب شد.

روز شنبه رئیس‌جمهوری جو بایدن با تایید طرح رسیدگی فوری به ایالت حادثه‌دیده تگزاس، خواستار کمک به این ایالت برای جبران خسارات ناشی از توفان زمستانی شد.

© The Independent

بیشتر از جهان