هشدار به ساکنان تگزاس گرفتار شده در سرما و خاموشی: آب را بجوشانید

به هفت میلیون تگزاسی توصیه شده است که آب لوله‌کشی را برای آشامیدن بجوشانند

دولت ایالتی حدود ۲۷۶ هشدار برای مناطق مختلف صادر کرده است- SUZANNE CORDEIRO / AFP

با پایین آمدن سطح آب در مخازن آب تگزاس و از کار افتادن برخی تصفیه‌خانه‌ها به دلیل قطعی برق، به شهروندان این ایالت هشدار داده شده است که آب لوله‌کشی را قبل از مصرف بجوشانند. این مشکلی است که به بدبختی تگزاسی‌های گرفتار آمده در هوای سرد و خاموشی اضافه شده است.

به گفته توبی بیکر، رئیس کمیسیون کیفیت محیط زیست تگزاس، از روز چهارشنبه تقریبا به هفت میلیون تگزاسی توصیه شده است که آب لوله‌کشی را برای آشامیدن بجوشانند. دولت ایالتی حدود ۲۷۶ هشدار برای مناطق مختلف صادر کرده است.

آقای بیکر گفت: «از ظهر امروز، ۳۳۲ تصفیه‌خانه آب در ۱۱۰ شهرستان در سراسر ایالت از کار افتاده‌اند. در نتیجه، ۲۷۶ اعلامیه برای جوشاندن آب صادر شده است.»

تصفیه‌خانه‌های آب در نتیجه طوفان شدید زمستانی منطقه و قطعی برق همراه با تقاضای شدید برای انرژی، دچار مشکل شده‌ و از کار افتاده‌اند. از مردم خواسته شده است كه برای جلوگیری از یخ‌زدگی و ترکیدن لوله شیر آب را باز نگذارند و با توجه به پايين آمدن سطح آب در مخازن، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صبح روز چهارشنبه، سیلوستر ترنر، شهردار هوستون، در توییتی نوشت: «فشار آب بسیار کم است. لطفا برای جلوگیری از ترکیدن لوله‌ها، شیر آب را باز نگذارید. اگر لوله‌ها ترکیده باشد، آب را از شیر فلکه ببندید. اگر نمی‌دانید چگونه شیر فلکه را ببندید، لطفا با ما تماس بگیرید. در استفاده از آب صرفه‌جو باشید. آب برای بیمارستان‌ها و خاموش کردن آتش مورد نیاز است.»

بر اساس اخبار سایت kxxv.com، برخی از شهرهایی که «اخطار جوشاندن آب» به آن‌ها داده شده است، عبارتند از: لامپاساس، ریزل، گیتسویل، مکزیا، بلتون، لورنا و کپپراس کاو. برای ساکنان شمال فورت ورث و همچنین مردم کلر، ساوتلیک و روانوک نیز همین دستورات صادر شده است.

برخی ویدیوها در توییتر، نشان می‌دهد که مردم در کمبود آب به دلیل یخ‌زدگی یا خرابی لوله‌های آب، در یک پارک عمومی پوشیده از برف در هوستون در صف ایستاده‌اند تا سطل‌های آب را پر کنند. در هوستون، بیش از یک میلیون نفر در روز چهارشنبه دچار خاموشی شدند و بر اساس گزارش‌ها‌، از روز دوشنبه بیش از یک هزار و ۵۰۰ تماس در مورد نشت یا کمبود آب دریافت شده است.

یک نفر در توییتر نوشت: «این یک کشور جهان سوم نیست. اینجا هوستون تگزاس است. من یک سری از مردم را دیدم که در پارک هادن سطل‌های آب را از یک شیر پر می‌کردند. چرا؟ میلیون‌ها نفر یا آب ندارند یا به آن‌ها گفته شده آب را بجوشانند.»

ویدیوهای دیگر نشان می‌دهد که ترکیدگی لوله‌ها باعث جاری شدن آب و ریزش سقف شده و زندگی حیوانات نیز به شدت تحت تاثیر طوفان زمستانی قرار گرفته است. فیلم‌های دلخراشی نشان می‌دهد که سگ‌ها‌، لاک‌پشت‌ها و پرندگان دچار یخ‌زدگی شده‌اند.

شركت خدمات شهری در آستین تگزاس اعلام کرده است که خاموشی یک هفته یا بیشتر ادامه خواهد داشت. در یک سری توییت آمده است که مشتریان باید انتظار داشته باشند تا زمان بهبود وضعیت، خاموشی‌ها ادامه یابد.

در تقلا برای فرار از سرمای شدید، اینک مسمومیت با مونوکسید کربن، یکی دیگر از تهدیدهای مهلک برای ساکنان تگزاس است. مردم عمدا اتومبیل خود را برای تولید گرما در گاراژ رها کرده‌اند و این منجر به نشت گاز مونوکسیدکربن شده است. حدود ۳۰۰ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن به مقامات تگزاس گزارش شده است.

علاوه بر این، برخی نیز به علت افت شدید دمای بدن فوت کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان