اعتراف سرمربی آرسنال به فرصت‌سوزی‌های تیمش در مقابل بنفیکا

این بازی نه در خانه آرسنال و نه در خانه بنفیکا بلکه در رم انجام شد

آرتتا به تیمش هشدار داد که از دست دادن چنین موقعیت‌هایی در بازی‌های اروپایی، گران تمام خواهد شد-ALBERTO PIZZOLI / AFP

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، پس از تساوی یک بر یک مقابل بنفیکا در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا، به ناتوانی تیمش در ارائه یک بازی برتر اذعان کرد.

این بازی نه در خانه آرسنال و نه در خانه بنفیکا بلکه در رم انجام شد اما برای آرسنال، بازی خارج از خانه حساب ‌شد. از این رو، گل تساوی بوکایو ساکا از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرسنال حداقل باید یک یا دو گل دیگر می‌زد تا بتواند جشن بگیرد. پی‌یز امریک اوبامیانگ، مخصوصا در این شب فرصت‌سوزی کرد. آرتتا به تیمش هشدار داد که از دست دادن چنین موقعیت‌هایی در بازی‌های اروپایی، گران تمام خواهد شد. او به برنامه بی‌تی اسپورت گفت: «ما بسیار مسلط بودیم. فرصت‌های بزرگی ایجاد کردیم. شما باید در بازی خارج از خانه بیرحمانه بازی کنید. همه چیز برای پیروزی مهیا بود اما ما می‌توانستیم موقعیت بهتری داشته باشیم.»

فقط در یک‌سوم حمله زمین نبود که سرمربی اسپانیایی احساس کرد تیمش در سطح خودش بازی نکرده است. پنالتی پیتزی باعث شد بنفیکا پیش از واکنش سریع ساکا به برتری برسد اما به جای شکوه از جریمه امیل اسمیت به دلیل خطای هند، آرتتا اذعان کرد که خط دفاع تیمش باید بهتر از این عمل می‌کرد: «ما گل را به آن‌ها تقدیم کردیم. برای من مسئله این است که ما کرنر را در منطقه‌ای دادیم که نمی‌توانستیم بازی کنیم. ما به اندازه کافی سریع واکنش نشان ندادیم و پنالتی را پذیرفتیم. قضاوت درباره این که آیا توپ قبل از برخورد به بدن امیل از زمین بلند شد یا نه، دشوار است ولی ما واکنش نشان دادیم و موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم. به طور کلی باید زمین را با شرایط بهتری ترک می‌کردیم.»

آرسنال، در دیدار آخر هفته لیگ برتر، مقابل منچسترسیتی به میدان خواهد رفت و سپس پنجشنبه آینده در بازی دوم مقابل بنفیکا، حاضر خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از ورزش