زمین لرزه چند استان افغانستان را لرزاند

هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه منتشر نشده است

زلزله پایتخت و چند استان دیگر را لرزاند- عکس از شفقنا

حوالی ساعت یازده پنجشنبه شب زمین لرزه‌ا‌ی شدید، کابل و شماری از استان‌های افغانستان را تکان داد، اما از تلفات و خسارات این زمین لرزه هنوز گزارش دقیقی ارائه نشده است.

پس از وقوع این زمین لرزه وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد:«بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۳،۷ و عمق ۱۰ کیلومتر در ۱۰ کیلومتری برکی‌برک استان لوگر رخ داده است.»

استان لوگر در جنوب افغانستان و از استان‌های نزدیک به کابل است.

بنابراعلام دولت، «بر اساس تماس با مسئولین ریاست‌های مبارزه با حوادث استان‌های (افغانستان)، تا اکنون خبری از تلفات و خسارات ناشی از این زمین لرزه گزارش نگردیده است.»

به گفته مسئولان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، «طی چند روز گذشته این چهل و چهارمین زمین لرزه در سطح آسیا بوده است که رخ می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوید رحمتی، ساکن کابل، در رابطه با شدت زمین لرزه به ایندپندنت فارسی گفت:« واقعا یک زمین لزره خطرناک و ترسناکی بود. همه ما را از خواب بیدار ساخت و اطفالم گریه می‌کردند. من نخست فکر کردم که شاید کدام انفجار در نزدیکی‌های ما صورت گرفته باشد، اما بعدا دیدم که زلزله بود. باور کنید تا دم صبح من و فرزندانم از ترس اینکه بار دیگر زمین نلرزد خواب نکردیم و تا هنوز هم هراس داریم و خداوند همه را حفظ کند از چنین آفت‌های خطرناک طبیعی.»

سلمیان نادر، ساکن کابل، هم گفت:« بسیار خطرناک و لرزان بود. به حدی شدت داشت که دوستانم از شماری از استان‌های دیگر زنگ زدند و جویای احوال ما شدند. همه اعضای فامیل به شمول خودم ترسیده بودیم و فکر می‌کردیم که شاید سقف خانه بالای ما فرو بریزد که خوشبختانه تمام شد .آرزو دارم که بار دیگر چنین لحظات ترسناک  را شاهد نباشیم. واقعآ خطرناک بود.»