وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۷.۱ در ۶۰ کلیومتری ساحل فوکوشیما در ژاپن

این زمین‌لرزه تقریباً در سالگرد ۱۰ سالگی زلزله سال ۲۰۱۱ فوکوشیما رخ می‌دهد که موجب فاجعه هسته‌ای فوکوشیما شد

Reuters-ژاپن‌تایمز گزارش داده است که چندین تن از ساکنان فوکوشیما و میاگی به بیمارستان منتقل شده‌اند

آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۱ روز شنبه به ساعت ۲۳:۱۳ به وقت محلی (۱۴:۱۳ به وقت گرینویچ) در سواحل شرقی ژاپن رخ داده است.

این مرکز اعلام کرد که مرکز زلزله در ساحل استان فوکوشیما در عمق ۶۰ کیلومتری است. این مرکز هنوز اخطار سونامی صادر نکرده است.

سخنگوی ارشد دولت، کاتسنونوبو کاتو، اظهار داشت که حداقل ۹۵۰ هزار خانه از نیمه شب به وقت محلی (ساعت ۱۵:۰۰ به وقت گرینویچ) دچار قطعی برق بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژاپن‌تایمز گزارش داده است که چندین تن از ساکنان فوکوشیما و میاگی به بیمارستان منتقل شده‌اند، اما هنوز گزارشی درباره جراحات جدی یا مرگ گزارش نشده است.

شبکه تلویزیون عمومی ژاپن گزارش داده است که نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دای-ایچی برای مشکلات احتمالی در حال بررسی است، اما هیچ گزارشی از اختلال در سایر نیروگاه‌های هسته‌ای در منطقه در دست نیست.

این زمین‌لرزه تقریباً در سالگرد ۱۰ سالگی زلزله سال ۲۰۱۱ فوکوشیما رخ می‌دهد که موجب فاجعه هسته‌ای فوکوشیما شد.

زمین‌لرزه سال ۲۰۱۱ شش دقیقه به طول انجامید و قدرت آن در حدود ۹ تا ۹.۱ بود. آن زمین‌لرزه باعث ایجاد یک سونامی شد که ارتفاع آن تا ۴۰.۵ متر نیز رسید.

آن زمین‌لرزه که بزرگترین زلزله در تاریخ ژاپن و چهارمین زلزله بزرگ در جهان محسوب می‌شود، منجر به مرگ ۱۵ هزار ۸۹۹ نفر و مصدومیت ۶۱۵۷ نفر گردید.

آژانس پلیس ملی ژاپن در ۱۰ سپتامبر اعلام کرد که آن زمین‌لرزه ۱۲۱ هزار و ۷۷۸ ساختمان را کاملا تخریب کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان